ممانعت ارتش اردن از ورود صهیونیست ها به «الباقوره و الغمر»

ممانعت ارتش اردن از ورود صهیونیست ها به «الباقوره و الغمر»
شنبه 6 بهمن 1397 - 20:32

ارتش اردن در راستای اجرای فرمان شاه این کشور مبنی بر پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه الباقوره و الغمر، صهیونیست‌ها را از ورود به این منطقه منع کرد.

العالم - اردن

منابع صهیونیستی امروز شنبه گزارش دادند که ارتش اردن از ورود صدها گردشگر صهیونیست به «جزیرة السلام» واقع در منطقه مرزی الباقوره، ممانعت کرد.

الباقوره شهرک مرزی از توابع استان «إربد» در شرق رود اردن و در شمال کشور اردن واقع شده است.

طبق گزارش وبگاه خبری عمون اردن، منابع صهیونیستی همچنین گفتند که ممانعت از ورود گردشگران صهیونیست به منطقه مذکور در حالی صورت گرفت که هماهنگی قبلی با مسئولان اردن انجام و موافقت لازم آنها کسب شده بود.

«عبدالله دوم» شاه اردن سه ماه قبل، پس از گذشت ۲۰ سال، پایان اجرای دو الحاقیه معاهده صلح با رژیم صهیونیستی در رابطه با الباقوره و الغمر را اعلام کرد.

دو روستای الباقوره واقع در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور از اراضی وادی عربه و اردنی است اما در اشغال رژیم صهیونیستی بوده است.

«الغمر» یک منطقه مرزی است که در استان العقبه در جنوب بحر المیت واقع شده و به منطقه مورد منازعه اردن و رژیم صهیونیستی معروف است و پس از امضای معاهده صلح بین دو طرف در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه»، این منطقه به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده است.

منطقه الباقوره نیز یک شهرک مرزی اردن است که در شرق رود اردن واقع شده و وضعیت مشابهی با الغمر دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها