اردن از رژیم صهیونیستی به سازمان هوانوردی بین المللی شکایت کرد

اردن از رژیم صهیونیستی به سازمان هوانوردی بین المللی شکایت کرد
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 08:12

اردن از سازمان هوانوردی بین المللی(ایکائو) خواست اقدامات لازم را درباره فرودگاه جدید رژیم صهیونیستی انجام دهد.

العالم - اردن

به گزارش خبرگزاری 'عمون' اردن، رئیس سازمان هواپیمایی اردن گفت: این سازمان به نمایندگی از دولت، اعتراض شدید خود را درباره تخلف رژیم صهیونیستی به اطلاع سازمان هوانوردی بین المللی رسانده است.

'هیثم میستو' افزود: اردن از ایکائو خواسته است که اقدامات لازم را برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قوانین بین المللی انجام دهد.

اضافه کرد: دولت اردن از همه گزینه ها برای دفاع از مصالح خود استفاده می کند و این موضوع را با سازمان هوانوردی بین المللی تا رسیدن به راه حلی براساس قوانین و استانداردهای بین المللی پیگیری می کند.

وی گفت: اعتراض امان درباره تخلف فرودگاه جدید رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حریم هوایی اردن است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه فرودگاه جدیدی را در نزدیکی مرزهای اردن افتتاح کرد.

«یسرائیل کاتس» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی پیش از این گفته بود، این فرودگاه در مرحله اول برای پروازهای داخلی و سپس با توسعه آن میزبان پروازهای تجاری و بین المللی خواهد بود.

این فرودگاه قرار است در 18 کیلومتری منطقه ایلات در نزدیکی بندر العقبه اردن احداث شود و سالانه میزبان حدود 2 میلیون مسافر باشد.

فرودگاه مذکور با نام «ایلان رامون» اولین فضانورد اسرائیلی که در سال 2003 در حادثه سقوط سفینه فضایی در کلمبیا کشته شد، نام گذاری شد.

وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی هزینه ساخت این فرودگاه را که در سال 2013 آغاز شد، حدود یک میلیارد و هفت میلیون شکل (395 میلیون یورو) اعلام کرد.

وزارت امورخارجه اردن سال 2015 نیز در بیانیه ای با اعتراض به احداث این فرودگاه در منطقه ایلات اعلام کرده بود که این مساله منجر به نقض حاکمیت اردن بر حریم هوایی اش خواهد شد.

امان در آن زمان گفته بود: احداث این فرودگاه، همچنین نقض آشکار حقوق بین الملل بویژه کنوانسیون 1944 شیکاگو و استانداردهای سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها