بلومبرگ گزارش داد؛

اصرارهای نتانیاهو، عامل تمایل آمریکا به حفظ پایگاه التنف در سوریه

اصرارهای نتانیاهو، عامل تمایل آمریکا به حفظ پایگاه التنف در سوریه
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 03:21

شبکه بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که اصرارهای نتانیاهو بود که مقامات واشنگتن را به بررسی طرح حفظ نظامیان خود در پایگا التنف واداشت.

العالم-فلسطین اشغالی

بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تمایل ایالات متحده برای حفظ پایگاه «التنف» در سوریه و نگه‌داشتن نظامیان خود در این پایگاه، اکنون گفته می‌شود که این تمایل درپی اصرارهای مکرر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

به نوشته وبگاه شبکه «بلومبرگ» به نقل از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، بعد از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، نتانیاهو شدیدا تلاش می‌کرد تا به بهانه مقابله با ایران، ترامپ را مجاب به حفظ پایگاه التنف کند.

یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به محتوای مذاکرات محرمانه بین واشنگتن و تل‌آویو، می‌گوید که نتانیاهو به ترامپ اصرار می‌کرد نظامیان آمریکایی را در التنف نگاه دارد و از اهمیت این مسئله می‌گفت و ترامپ نیز با توجه زیاد به بهانه‌های او گوش می‌داد.

بلومبرگ همچنین به نقل از چند مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نام آنها نیز فاش نشد، نوشت نتانیاهو می‌گفت که حتی اگر نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف کار خاصی را در سوریه انجام ندهند اما صرف حضور آنها می‌تواند به مثابه عامل بازدارنده در برابر نفوذ ایرانی‌ها عمل کند.

پربیننده ترین خبرها