محبوبیت ترامپ در آمریکا 57 درصد کاهش یافت

محبوبیت ترامپ در آمریکا 57 درصد کاهش یافت
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 12:24

نتایج نظرسنجی شبکه خبری تلویزیونی "سی ان ان" نشان می دهد که محبوبیت دونالد ترامپ و نحوه عملکرد وی در ماه ژانویه که بی سابقه ترین تعطیلی دولت فدرال در آن رخ داد،تنزل کرده زیرا افکار عمومی او را مقصر مخمصه بوجود آمده ناشی از تعطیلی دولت می داند.

العالم ـ آمریکا

سی ان ان گزارش داد: در "نظرسنجی میانگین" سی ان ان (CNN Poll of Polls) که از نهم تا 24 ژانویه (19 دی تا 4 بهمن) را در بر می گیرد، میزان محبوبیت ترامپ نزد افکار عمومی آمریکا 37 درصد بود.
نظرسنجی میانگین سی ان ان همچنین نشان می دهد که اکنون عدم محبوبیت ترامپ به 57 درصد رسیده، این درحالی بود که عدم میزان محبوبیت وی در اواخر ماه نوامبر تا اوایل ماه دسامبر 51 درصد بوده که 6 درصد بر عدم محبوبیت ترامپ افزوده شده است.
سی ان ان ادامه داد: محوبیت ترامپ در اواخر ماه نوامبر تا اوایل ماه دسامبر نیز 41 درصد بود که در ماه ژانویه چهار درصد تنزل پیدا کرده است.
این درحالی بود که اکثر پرسش شوندگان در این 'نظرسنجی میانگین' دونالد ترامپ را مقصر در تعطیلی دولت فدرال می دانستند.
سی ان ان در توضیح نظرسنجی میانگین خود گزارش داد: این نظرسنجی ماخوذ شده از مجموع نتایج موسسات نظرسنجی معتبری است که در روزهای اخیر از شهروندان آمریکایی درباره رئیس جمهوری آمریکا به عمل آمده است.
سی ان ان افزود: نظرسنجی میانگین خود را از موسسه نظرسنجی گالوپ دوم تا 10 ژانویه (12تا 20 دی)، مرکز نظرسنجی پژوهشی 'پیو' (Pew) نهم تا 14 ژانویه (19 تا 24 دی ماه)، موسسه نظرسنجی 'اس.اس.آر.اس' (SSRS) دهم تا یازدهم ژانویه (20تا21 دی ماه) ، موسسه نظرسنجی NPR/PBS
10 تا 13 ژانویه (12 تا 23دی ماه) و نظرسنجی شبکه خبری 'سی.بی.اس' (CBS new) که در 18 تا 21 ژانویه (28 دی تا اول بهمن ماه ) به عمل آمده، گرد آوری کرده و نظرسنجی میانگین فاقد شاخص خطا است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از 35 روز تعطیلی دولت فدرال، روز پنجم دی ماه تعطیلی دولت را به مدت سه هفته لغو کرد.
این درحالی بود که موسسه اعتبار سنجی 'استاندارد اند پورز' (S&P) خسران ناشی از تعطیلی دولت فدرال آمریکا در مدت 35 روز را 6 میلیارد دلار اعلام کرد، رقمی که بیش از بودجه درخواستی پنج میلیارد و 700 میلیون دلاری ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بود.
800 هزار پرسنل فدرال آمریکا از 22 دسامبر 2018 برابر با اول دی ماه در پی اختلاف بین شخص رئیس جمهوری آمریکا با دمکرات ها در مجلس نمایندگان با تعطیلی دولت و عدم دریافت حقوق مواجه شدند.
سی ان ان در گزارش های تحلیلی خود گفته بود که دونالد ترامپ هنوز راهبرد روشنی برای دریافت مبلغ درخواستی ساخت دیوار مرزی و پایان بخشیدن کامل به مناقشه تعطیلی دولت ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها