ونزوئلا برای مقابله با سناریوی حمله به این کشور آماده می شود

ونزوئلا برای مقابله با سناریوی حمله به این کشور آماده می شود
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 08:34

رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که کاراکاس برای مقابله با سناریوی حمله به این کشور خود را آماده می کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در صفحه توئیتر خود نوشت: ونزوئلا دو هفته پیش از انجام رزمایش نظامی، که برای مقابله با سناریوی حمله به این کشور انجام خواهد شد، تجهیزات نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.
مادورو، به عنوان رئیس جمهور کنونی ونزوئلا در این پیش رزمایش حضور دارد.

​وی خاطرنشان کرده، ما آماده برگزاری رزمایش نظامی هستیم که می توان آنرا مهم ترین رزمایش تاریخ این کشور دانست که از 10 الی 15 فوریه برگزار خواهد شد و ما قدرت نظامی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

روز چهارشنبه اعتراضات علیه "مادورو" رئیس جمهور کنونی ونزوئلا آغاز شد و در پی این حوادث، "خوان گوایدو" رئیس پارلمان این کشور در همان روز خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد.
آمریکا و برخی از کشورها "گوایدو" را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند و از "مادورو" خواستند که اقدامات خشونت آمیز علیه مردم این کشور خودداری کند.

"خوان گوایدو" رئیس پارلمان و رهبر مخالفان ونزوئلا روز چهارشنبه (سوم بهمن ماه 1397) در اقدامی کودتا گونه خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامید پس از این آمریکا وی را به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری "نیکلاس مادورو" از سمت ریاست جمهوری شد.

پس از دخالت آشکار آمریکا در بحران ونزوئلا رسانه های غربی فاش کردند که گوایدو پیش از معرفی خود به عنوان رییس جمهور خودخوانده در سفر مخفیانه به آمریکا با مقامات این کشور دیدار کرده است.

علاوه بر آمریکا، کشورهای کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، هندوراس، کوستا-ریکا، گواتمالا،پاناما، پاراگوئه، پرو و گرجستان هم ریاست جمهوری موقت گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند. این در حالی است که چین، روسیه، ایران، کوبا، اورگوئه، مکزیک، بلاروس، صربستان و برخی کشورهای دیگر، از دولت قانونی مادورو حمایت کرده اند.

مادورو این حوادث را کودتای دولتی سازمان دهی شده از سوی واشنگتن اعلام و روابط دیپلماتیک ونزوئلا با آمریکا را قطع کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها