الوفاق: حکم صادره علیه شیخ سلمان سیاسی و انتقام‌‌جویانه است

الوفاق: حکم صادره علیه شیخ سلمان سیاسی و انتقام‌‌جویانه است
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 15:09

جریان ملی- اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه‌ای حکم دادگاه تجدیدنظر علیه رهبر این جنبش انقلابی را سیاسی و انتقام‌جویانه خواند و بر تداوم اعتراضات مردمی علیه رژیم مستبد حاکم بر کشور تأکید کرد.

العالم - بحرین

جریان ملی- اسلامی الوفاق، در بیانیه‌ای صدور حکم حبس ابد علیه «شیخ علی سلمان» رهبر بازداشتی این جنبش را تایید کرد.

الوفاق در این بیانیه متذکر شده است: «دادگاه‌های رژیم بحرین، امروز- دوشنبه- ( 28 ژانویه 2019) حکم نهایی خود یعنی حبس ابد علیه شیخ علی سلمان، رهبر اپوزیسیون ملی در بحرین و نیز دو نماینده سابق از فراکسیون پارلمانی جریان ملی- اسلامی الوفاق را تأیید کرد.»

الوفاق افزود: «چنین حکمی علیه شیخ سلمان به دلایل سیاسی و انتقام‌جویانه‌‌ای صادر شد. استفاده از دادگاه و محاکمه‌ها صرفا ویترینی برای نظام خونریز و مستبد در بحرین شده است.»

در این بیانیه تأکید شده است که رژیم بحرین حکم کرده که دوره حکومت آن بدون هیچ‌گونه وجهه قانونی 25 سال ادامه می‌یابد. سیطره آن بر ارکان دولت و ثروت و تصمیم‌گیری‌ها هرگز از طریق توسل به زور، سلاح و گرسنه نگه‌داشتن دوام طولانی نخواهد داشت. نظام‌های استبدادی، که در منطقه ساقط شدند بسیار قوی‌تر و عقلانی‌تر از این رژیم بودند، و حتی آنها طرفدارانی در میان مردم داشتند؛ چیزی که نظام بحرین فاقد آن است.

الوفاق افزود: «ما از این حکم( علیه شیخ سلمان) غافلگیر نشده‌ایم؛ برای این‌که بیشتر از دیگران، از ذهنیت هیئت حاکمه، نحوه مدیریت کشور و این‌که تصمیمات چگونه اتخاذ می‌شود، اطلاع داریم. همین وضعیت باعث بروز بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، دیپلماتیک شده و کشور را تا لبه پرتگاه و سقوط به دست همین هیئت حاکمه سوق داده است بدون این‌که شهروندی بتواند علیه چنین وضعیتی اعتراض یا مخالفتی نماید یا سخنی بگوید.»

الوفاق در پایان بیانیه، بر تداوم اعتراضات در بحرین تأکید کرد و متذکر شد که دامنه این اعتراضات گسترش، و با قدرت ادامه خواهد یافت. بخش اعظمی از شهروندان بحرینی بر ضرورت تشکیل نظامی دمکراسی و میانه‌رو به جای نظامی مستبد و خونریز تأکید دارند.

طبق این گزارش، دادگاه تجدیدنظر رژیم آل‌خلیفه، امروز حکم حبس ابد شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را تأیید کرد.

رژیم آل‌خلیفه شیخ سلمان و دو نماینده دیگر الوفاق را به جاسوسی برای قطر در جریان مشارکت در مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی قطر و آمریکا، متهم کرده است.

پربیننده ترین خبرها