درگیری میان مزدوران سعودی و اماراتی در جنوب یمن + فیلم

دوشنبه 8 بهمن 1397 - 15:35

استان عدن در جنوب و استان شبوه در جنوب شرق یمن به صحنۀ درگیری مسلحانه بین مزدوران عربستان و امارات با همدیگر تبدیل شده است.

العالم - يمن

این در حالیست که مردم این دو استان یمن در اعتراض به حضور اشغالگران سعودی و اماراتی در خاک کشورشان پیوسته تظاهرات می کنند.

به گفته شاهدان عینی؛ نیروهای تحت امر امارات با طرفداران حزب "اصلاح" که وابسته به عربستان است، در نزدیکی میدان نفتی "العقله" در استان شبوه درگیر شدند.

مزدوران امارات و عربستان در استان شبوه برای تصرف میادین نفتی و مناطق نفت خیز با همدیگر رقابت می کنند که این رقابت گاه به درگیری مسلحانه می انجامد.

"عارف العامری" دبیر کل "جبهه آزادسازی جنوب" در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم در یمن گفت : گروه های وابسته به امارات با گروه های وابسته به عربستان تضاد منافع دارند و با همدیگر برای تصرف چاه های نفتی رقابت می کنند .

استان عدن نیز به علت رقابت مزدوران امارات و عربستان با همدیگر ناآرام شده است و مزدوران امارات هر کسی را که با سیاست های اشغالگرانۀ ابوظبی مخالفت کند، سرکوب می کنند و در همین راستا اخیراً "ابراهیم العدنی" پیشنماز مسجد الخلیل در شهر المنصوره را ربودند.

استان المَهره در جنوب یمن نیز به صحنۀ تظاهرات ضد اشغالگری تبدیل شده است و چندی پیش "علی سالم الحریزی" استاندار پیشین این استان از مردم خواست که سلاح به دست بگیرند و از استان خودشان در برابر چپاول اشغالگران سعودی دفاع کنند.

پربیننده ترین خبرها