ادامه تظاهرات مردمی در سودان و درخواست برای سرنگونی دولت البشیر

دوشنبه 8 بهمن 1397 - 19:44

مناطق مختلف خارطوم و شهر ام درمان شاهد اعتراض و تحصن به دعوت تجمع مشاغل است که خواستار استمرار تظاهرات تا روز چهارشنبه آینده برای درخواست رفتن نظام این کشور می باشد.

العالم آفریقا

پس از اعلام دعوت تجمع اتحادیه صنفی برای استمرار تظاهرات و تحصن، مردم سودان در میادین برغم استقرار نیروهای امنیتی تجمع نموده و شعار سرنگونی دولت الشیر را سر دادند.

نیروهای امنیتی برای متفرق نمودن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده و شماری را نیز بازداشت نمودند.

نصرالدین عامر تحلیلگر سیاسی گفت که این تجمع نقش مهمی در زمینه متحد نمودن مردم سودان و حضور آنان در خیابان دارد.

تایید تظاهرات توسط صادق المهدی رهبر حزب الامه و دعوت وی از تمام احزاب معارض برای هماهنگی با تجمع مشاغل، انگیزه ای برای شماری از احزاب برای خروج از حکومت شد که آخرین آن حزب الامه فدرال است که منشعب از حزب الامه است.

احمد بابکر نهار رییس حزب الامه فدرال گفت که امیدواریم رییس جمهور کناره گیری نموده و زمینه را برای تشکیل حکومت میهنی انتقالی که همه از آن راضی باشند، هموار نماید، ما خروجمان از قوه مجریه و مجلس در تمام سطوح حکومت را اعلام می نماییم.

عمر البشیر رییس جمهور سودان در سفر به قاهره که در ظاهر هدفش بررسی پرونده های مشترک اما در اصل جهت کسب حمایت سیاسی بود، گفت که آنچه در سودان در حال رخ دادن است تلاش برای کپی برداری از بهار عربی است.

الدردیری محمد احمد وزیر خارجه سودان گفت که بحران در سودان یکی از پرونده های بحث شده توسط روسای جمهوری دو کشور بود و از مصر به عنوان برادر اول سودان و نزدیکترین همسایه انتظار می رود که در این بحران از سودان حمایت نماید.

با استمرار تظاهرات در سودان شماری از احزاب اقدام به سازماندهی خود و هماهنگی با یکدیگر نموده اند.

خروج شماری از احزاب از حکومت سودان پیام مهمی به حکومت سودان است تا اقدام به اصلاحات اقتصادی و سیاسی ریشه ای در آینده نماید.

پربیننده ترین خبرها