ادامه تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر

پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 20:55

اهالی خارطوم و شهرهای دیگر سودان شاهد تظاهرات اعتراضی بودند که در آن مردم خواستار کناره گیری عمر البشیر رییس جمهور این کشور، سرنگونی نظام، تحقق عدالت، آزادی و دمکراسی و محاکمه قاتلان تظاهرکنندگان شدند. 

العالم آفریقا

اتحادیه مشاغل سودان "پزشکان، مهندسین، معلمین و استادان دانشگاهی" در خارطوم، القضارف، وودمدنی، المناقل و سنار بیشتر از 30 تظاهرات برگزار نمودند.

شاهدان گفتند که پلیس در خارطوم گاز اشک آور شلیک کرده است. در ایالت القضارف معترضین جاده منتهی به پارلمان را بستند و پلیس در ایالت الجزیره و پورتسودان از گاز اشک آور استفاده نمودند.

سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر به حکومت سودان درباره استفاده از زور یا شلیک گلوله جنگی ضد شهروندان هشدار دادند.

تجمع مشاغل سودان از آغاز اعتراضات در 19 دسامبر سال گذشته در خارطوم تظاهراتهایی برگزار کرده که هدفش تحویل یادداشت درخواست کناره گیری البشیر به ریاست جمهوری این کشور می باشد که از سال 1989 تا زمان حاضر رییس جمهور سودان است.

آمار اعلامی حکومت سودان حاکیست که 26 نفر در اعتراضات کشته شده اند اما سازمان عفو بین المللی این رقم را 40 نفر اعلام نموده است.

البشیر، نفوذیها و خرابکاران گروههای مسلح شورشی را متهم کرده که در تظاهرات، معترضین را کشته اند تا در کشور درگیری و فتنه ایجاد نمایند که معترضین این ادعا را تکذیب نموده اند.

پربیننده ترین خبرها