حبس ابد شیخ سلمان نه قانونی است و نه غافلگیرکننده

دوشنبه 8 بهمن 1397 - 22:35

یک عضو سازمان دمکراسی صلح از پاریس به شبکه خبری العالم گفت که حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نماینده قبلی این جمعیت غافلگیرکننده نیست.

العالم بحرین

محمد سلطان افزود که این حکم برای ما به عنوان ناظران جامعه مدنی و سازمانهای مداقع حقوق بشر و حتی برای معارضین و مردم بحرین غافلگیرکننده نیست به این دلیل که می دانیم بحرین فاقد دادگاه های مستقل است.

وی ادامه داد که دستگاه قضاء بحرین ابزار اجرای تصمیمهای خاندان حاکم بر بحرین است و دادگاه استیناف متفاوت با سایر نهادهای این دستگاه نیست به ویژه که رییس دادگاه استیناف همان رییس دادگاه قانون اساسی است به همین دلیل این شخص بازخواست نمی شود لذا حکم صادره درباره شیخ سلمان قابل پیش بینی بود آنهم با توجه به اینکه محاکمه شیخ سلمان فاقد ابتدایی ترین معیارهای عدالت بود، از سوی دیگر خلاء های قانونی در قوانین بحرین وجود دارد که نمی توان آن را حل کرد مانند اینکه متهمین اصلی این پرونده که پادشاه و ولیعهد هستند باید به دادگاه احضار می شدند که این امکان پذیر نمی باشد.

محمد سلطان گفت که دادستانی بحرین بر اساس قانون اساسی بخشی جداناپذیر از قوه قضاییه است اما هرگز نخواست در این زمینه از پادشاه و ولیعهد تحقیق کند که به همین دلیل حکم قضایی صادره درباره شیخ سلمان فاقد ارزش قضایی بوده و به جای تبرئه، با حبس ابد مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها