دادگاه آل‌خلیفه علیه 23 بحرینی حکم اعدام و حبس ابد صادر کرد

دادگاه آل‌خلیفه علیه 23 بحرینی حکم اعدام و حبس ابد صادر کرد
جمعه 12 بهمن 1397 - 00:30

دادگاه رژیم آل خلیفه،احکام اعدام، حبس ابد و سلب تابعیت برای بیست و سه شهروند بحرینی به اتهام حمله به نیروهای پلیس این کشور صادر کرد.

العالم-بحرین

«احمد الحمادی»، رئیس کمیته جرایم جنایی در بحرین، پنجشنبه اعلام کرد، چهارمین دادگاه عالی جنایی، یکی از متهمان پرونده «تشکیل گروه تروریستی» را به اعدام محکوم کرد که به بمب‌گذاری‌های منجر به قتل یک پلیس و یک غیرنظامی محکوم شده است.

طبق وب سایت رسمی دادستانی بحرین، این دادگاه بحرینی مدعی شد که این فرد یک افسر پلیس و یک غیرنظامی را به قتل رسانده و دست به بمب‌گذاری، استفاده از مواد منفجره و اسلحه برای اهداف تروریستی، جمع آوری پول برای یک گروه تروریستی و دعوت به تجمع و آشوب زده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، طبق تصمیم دادگاه، ۲۲ نفر از متهمان همین پرونده هم به حبس ابد و سلب تابعیت از آنها محکوم شدند و دو نفر از آنها را هم به پرداخت ۲۰۰ هزار دینار (۵۲۰ هزار دلار آمریکا) جریمه کرد.

دادستانی بحرین مدعی شد که جزئیات حادثه، مربوط به اقدام افرادی ناشناس در روز ۸ دسامبر ۲۰۱۴ در جاسازی یک ماده منفجره در نزدیکی اردوگاه ویژه نیروهای امنیتی در منطقه دمستان و به دام انداختن افسران پلیس در محل کاشت این ماده بود که با انفجار ماده منفجره یکی از افسران پلیس کشته شد.

بر اساس ادعای دادستانی بحرین همین افراد مسلح یک بمب دستی را در نزدیکی مسجد زین العابدین در ناحیه کرزکان منفجر کردند که به قتل یک شهروند بحرینی و زخمی شدن یک تبعه آسیای شرقی منجر شد.

دادستانی بحرین ادعا کرد که این افراد مسلح یک باند تروریستی برای ساخت مواد منفجره و حمله به نیروهای پلیس تشکیل داده بودند.

پربیننده ترین خبرها