نیروهای ارتش سوریه: برای حمایت از برادران کُرد به منبج آمده‌ایم

نیروهای ارتش سوریه: برای حمایت از برادران کُرد به منبج آمده‌ایم
جمعه 12 بهمن 1397 - 15:51

نیروهای ارتش سوریه که در اطراف شهر «منبج» مستقر شده‌اند، به یک شبکه روسی گفتند که برای دفاع از «برادران شواری نظامی منبج» به این منطقه آمده‌اند.

العالم - سوریه

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در تاریخ دهم دی ماه اعلام کرد که در راستای دفاع از تمامیت ارضی سوریه در برابر هجوم نیروهای وفادار به ترکیه بنا به درخواست اهالی شهر «منبج» کنترل این شهر را بدست خواهد گرفت.

اما نیروهای ارتش سوریه پس از آن به جای ورود به شهر، در منطقه «العریمه» در غرب منبج مستقر شدند. پیش‌بینی می‌شود نیروهای روس در توافق با ترکیه وارد منبج شوند.

شبکه روسی آنا، در گزارشی به میان نیروهای ارتش سوریه در حومه «منبج» رفته و همزمان از گشت‌های مشترک نیروهای روس با «شورای نظامی منبج» روایت کرده است.

نیروهای ارتش سوریه به شبکه آنا گفتند که آن‌ها برای «حمایت از برادران شورای نظامی منبج» در مقابل «نیروهای سپر فرات» که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند، به این منطقه آمده‌اند.

«یوسف ماماتوف» سخنگوی پلیس نظامی روسیه نیز در هشتم ماه ژانویه گذشته از اولین گشت‌های مشترک با کردها در نزدیکی مرز ترکیه خبر داده بود. او یکی از وظایف این گشت‌ها را ممانعت از درگیری میان گروههای مسلح حومه حلب اعلام کرد.

شهر منبج کماکان در کنترل نیروهای کرد تحت عنوان «شورای نظامی منبج» است. پایگاههای آمریکای‌ها نیز کماکان در شهر دایر است اما هنوز مشخص نیست که در صورت خروج احتمالی آمریکایی‌ها از شهر، کدام نیروها وارد آن خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها