هنیه: تحولات غزه بر کل فلسطین و منطقه تاثیرگذار است

هنیه: تحولات غزه بر کل فلسطین و منطقه تاثیرگذار است
جمعه 12 بهمن 1397 - 16:56

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که اوضاع و تحولات جاری در منطقه بر کل فلسطین و منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین -- اسماعیل هنیه امروز جمعه در سخنانی در مراسم افتتاح مسجدی در شهر غزه عنوان کرد که مسئله فلسطین، مسئله ای مرکزی و محوری است.

هنیه اشاره کرد که غزه با مقاومت و فداکاری هایش مایه اهتمام همگان شده و آنچه در غزه در جریان است، بر اوضاع کل فلسطین و منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

وی دیدار امروز خود با نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل و هیئت سازمان اطلاعات مصر را بی سابقه خواند.

هنیه اشاره کرد که این دیدارها و نشست ها بعدازظهر نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که این نشست ها در غزه، بر دو مسئله مهم تاکید دارد: نخست پروژه ملی فلسطین و بعد سیاسی مسئله فلسطین و اوضاع جاری در نوار غزه و تظاهرات های بزرگ بازگشت.

اسماعیل هنیه اظهار داشت که اوضاع جاری در نوار غزه، کرانه باختری و قدس، بیانگر مرحله حساس کنونی است اما با این حال فرصت ها و چشم اندازهای زیادی هم در این زمینه مطرح است.

هنیه تصریح کرد که مسئله دوم، پیگیری اوضاع غزه از سوی سازمان ملل، مصر و قطر در کنار بسیاری از کشورهای اروپایی است.

نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل و هیئت سازمان اطلاعات مصر به ریاست سرلشکر احمد عبدالخالق صبح امروز جمعه با هنیه در غزه دیدار کردند.

هیئت سازمان اطلاعات مصر روز گذشته نیز با یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار ساعاتی قبل از آغاز چهل و پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه انجام گرفت.

سفر همزمان این دو هیئت به غزه و دیدار با رهبران حماس، بیانگر اهمیت تحولات در مرزهای غزه و احتمال تشدید تنش در این باریکه در سایه طفره رفتن طرف صهیونیستی از عمل به تفاهمات حاصل شده برای آرام‌سازی اوضاع با غزه است.

پربیننده ترین خبرها