ترامپ برنامه دیدار با کیم را اعلام می‌کند

ترامپ برنامه دیدار با کیم را اعلام می‌کند
شنبه 13 بهمن 1397 - 05:07

رئیـس جمهـور آمـریکا هفته آینـده زمـان و مـکان مـلاقات با رهـبر کـره شمـالی را اعـلام خـواهد کرد.

العالم - آمریکا

به گـزارش پایـگاه اینـترنتی خبـرگزاری شین هوا، محل و زمان ملاقات رهبـران دو کشـور آمـریکا و کـره شمالی هفته آینده اعلام می شود.

این گـزارش می افزاید: دونالـد تـرامپ رئیـس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت که تاریخ و مکان دومیـن ملاقاتش با کیـم جـونگ اون مشخص شده است و هفتـه آینده اعلام خواهد شد. دونـالد تـرامپ که در کـاخ سفید سخن می گفت، خطاب به مطبـوعات بیان کرد: مـا مکان و ... زمان دقیق را اعـلام خواهیم کرد؛ اواخـر مـاه فـوریه خواهد بود.

رئـیس جمهـور آمریکا در ادامه افزود:​ دولـت آمریکا زمان و مکان این مـلاقات را هفتـه آینـده اعلام می کند.

مـلاقات بین دونـالد تـرامپ و کیـم جـونگ اونگ، چنانچه همانطور که پیش بینی شده رخ دهد، دومـین دیـدار پس از مـلاقات ماه ژوئـن سـال گذشتـه میـلادی در سنگـاپور، محسـوب می شود. طـرفین به نوبـه خود خاطـر نشان کرده اند که با بی صبـری منتظـر این مـلاقات هستند. مایـک پمپئو، وزیـر امـور خـارجـه آمـریکا نیز روز چهارشنبـه اعلام کرد که دومین مـلاقات رئیـس جمهـور آمـریکا و رهبـر کـره شمـالی در نقطه ای واقع در آسیا​ بـرگزار خـواهد شد. با این وجود، وی جـزئیات بیشتـری از این مـلاقات ارائـه نکرد.

روز پنج شنبه، وزارت امـور خارجـه آمریکا اعلام کرد که استفـان بیگون نمایـنده ویژه این کشـور در امور کـره شمالی روز یکشنبه برای ملاقات با لـی دو هون مـذاکره کننده و همتـای وی از کـره جنوبی، راهی سـئول خواهد شد. در بیانیـه ای که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرده، آمده است:​ نـماینده ویژه آمـریکا در امـور کـره شمـالی، نشست هایی با همـتای خود در کره جنوبی خواهد داشت تا در خصـوص مراحل بعـدی مذاکرات، با هدف پیشرفت در خلـع سلاح هستـه ای این کشور رایزنی کند.

پربیننده ترین خبرها