طی دو هفته گذشته؛

سازمان ملل: صهیونیست ها 19 منزل فلسطینی ها را در کرانه باختری تخریب کردند

سازمان ملل: صهیونیست ها 19 منزل فلسطینی ها را در کرانه باختری تخریب کردند
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 07:56

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردکه صهیونیست ها در دو هفته گذشته 19 ساختمان متعلق به فلسطینی ها را در کرانه باختری تخریب کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا)، افزوده است: 6 ساختمان در قدس و 13 ساختمان دیگر در منطقه موسوم به «منطقه ج» در کرانه باختری به دست صهیونیست ها تخریب شده است.
این گزارش می افزاید: تخریب منازل و ساختمان متعلق به فلسطینی ها باعث بی خانمان شدن 26 فلسطینی شده است.
در سال گذشته میلادی رژیم صهیونیستی پنج مدرسه را در کرانه باختری تخریب یا مصادره کردند و همچنان مدرسه روستای خان احمر در شرق قدس از سوی صهیونیست ها تهدید به تخریب می شود.
پیش تر مرکز 'پژوهش های عبدالله الحورانی' وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون 54 کودک فلسطینی را شهید و 900 کودک دیگر را بازداشت کرده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفته بود که دستور داده است تا منازل مبارزان فلسطینی که در عملیات هفته گذشته مقاومت مشارکت داشته اند، تخریب شود.
با وجود تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و محکومیت شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی ها، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کرده اند که به این قطعنامه ها پایبند نخواهند ماند.
روند توسعه شهرک سازی و مصادره اراضی مردم مظلوم فلسطین در دوران زمامداری "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نه تنها متوقف نشد، بلکه در سایه حمایت های بی دریغ وی از رژیم تل آویو و سکوت شرم آور رهبران عرب، این روند افزایش بی سابقه ای داشته است.

پربیننده ترین خبرها