سفیر ونزوئلا در عراق به مخالفان مادورو پیوست

سفیر ونزوئلا در عراق به مخالفان مادورو پیوست
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 11:16

سفیر ونزوئلا در بغداد به مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور پیوست.

العالم ـ آمریکا

به گزارش فرات نیوز، "جاناتان ویلاسکو رامرز" در اطلاعیه ای اعلام کرد از دولت نیکولاس مادورو جدا شده و به مخالفان به رهبری گوایدو می پیوندد.
وی گفته تنها جایی که باید باشیم کنار ملت و همراه با قانون اساسی و پارلمان است و گوایدو حق و وظیفه قانونی برای تصدی ریاست جمهوری را داراست.
ونزوئلا از 23 ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است، ماجرا از آن جا آغاز شد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری 'نیکلاس مادورو' را غیرقانونی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، برخی از کشورهای آمریکای جنوبی مانند آرژانتین، برزیل و کلمبیا و نیز برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان به تبعیت از واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و بیطرف در ونزوئلا شدند.
این درحالی است که کشورهایی همچون ایران، روسیه، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور و ترکیه همچنان با حمایت کامل از مادورو، اقدام گوایدو را کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا خواندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها