بروز ناآرامی های برگزیت؛ خانواده سلطنتی به مکانی امن منتقل می شود

بروز ناآرامی های برگزیت؛ خانواده سلطنتی به مکانی امن منتقل می شود
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 12:09

روزنامه های انگلیسی گزارش دادند که مقام های این کشور با احیای طرح های اضطراری دوران جنگ سرد بدنبال خارج کردن خانواده سلطنتی از لندن درصورت بروز ناآرامی های ناشی از خروج مخرب این کشور از اتحادیه اروپا در ماه آتی هستند.

العالم ـ اروپا

روزنامه ساندی تایمز انگلیس روز دوشنبه به نقل از یک منبع مسوول رسیدگی کننده به مسائل حساس دولتی که نام او فاش نشده، افزود، این طرح های تخلیه اضطراری از زمان دوران جنگ سرد وجود داشته اما اکنون بار دیگر پیشنهاد شده اند تا در صورت بروز ناآرامی مدنی ناشی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا اجرا شوند.
روزنامه دیلی میل انگلیس نیز گزارش داد اطلاعاتی را درباره نقل مکان خانواده سلطنتی از جمله ملکه انگلیس به مکانی امن در خارج از پایتخت کسب کرده است.
«ژاکوب ریس موگ» نماینده محافظه کار پارلمان انگلیس و از حامیان پروپاقرص برگزیت به روزنامه دیلی میل گفته وی بر این باور است که طرح های احتیاطی نگرانی غیرضروری مقامات درباره خروج بدون توافق را نشان می دهد زیرا مقامات ارشد سلطنتی در دو بمباران جنگ سرد در لندن ماندند.
با این حال به گزارش روزنامه ساندی تایمز، یک مقام سابق پلیس لندن که مسوول حفاظت از جان خانواده سلطنتی بوده، گفته که انتظار دارد ملکه انگلیس در صورت بروز ناآرامی ها به خارج از پایتخت منتقل شود.
این روزنامه انگیسی به نقل از مقام مزبور نوشت: اگر مشکلی در لندن بروز کند واضح است که خانواده سلطنتی از اماکن کلیدی لندن خارج می شوند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه نوشت: دولت بریتانیا تلاش می کند حمایت پارلمان این کشور را برای توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قبل از موعد 29 مارس (9 فروردین 98) کسب کند و دولت و فعالان تجاری این کشور طرح های اضطراری را برای خروج بدون توافق آماده می کنند.
گروه های تجاری درباره اختلال گسترده در صورت بروز تاخیرهای طولانی در واردات از اتحادیه اروپا به دلیل رویه های جدید نظارت گمرکی و حتی امکان کمبود در مواد غذایی و دارو هشدار داده اند.
به گزارش ایرنا، قانونگذاران انگلیسی با تصویب لایحه ای به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس ماموریت داده اند تا بخش هایی از توافق خروج از اتحادیه اروپا را اصلاح کند. اما مقام های اروپایی با رد امکان تغییر در چنین سندی، چشم انداز خروج بدون توافق را تقویت کرده اند.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا به تازگی تصریح کرد که توافق به ‌دست ‌آمده تنها و بهترین توافق ممکن است و رأی نمایندگان مجلس، تنها خطر خروج بی توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها