رد پای صهیونیست‌ها در حمله آمریکا به ارتش سوریه در بوکمال

 رد پای صهیونیست‌ها در حمله آمریکا به ارتش سوریه در بوکمال
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 10:10

کارشناس مسائل نظامی سوریه اعلام کرد که جریان صهیونیستی موجود در دولت آمریکا، جنگنده‌های این کشور را سوق داد تا به مواضع ارتش در شرق سوریه حمله کنند.

العالم ـ سوریه

یک منبع نظامی شامگاه یکشنبه (روز گذشته) از حمله جنگنده‌های حاضر در ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به مواضع ارتش سوریه خبر داد.

این منبع اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکا در منطقه «السکریه» واقع در غرب «بوکمال» (شرق سوریه) یک محل استقرار یگان توپخانه متعلق به ارتش سوریه را بمباران کردند.

در پی این حمله، دو سرباز سوری زخمی و این محل نیز به صورت کامل منهدم شد.

«علی مقصود» از کارشناسان نظامی و سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه اعلام کرد که شاخه صهیونیستی موجود در دولت آمریکا در پس این حمله قرار دارد.

به گزارش فارس، مقصود به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که پس از نابودی یک گروه از عناصر تروریستی داعش در منطقه «وادی السهیل» در جنوب شرق «السخنه» توسط ارتش سوریه، جنگنده‌های آمریکا به نیروهای سوری حمله کردند.

وی خاطرنشان کرده، این حمله از حمایت نیروهای آمریکایی از تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش حکایت دارد و «پایگاه التنف (محل حضور نیروهای آمریکایی) فقط پادگانی برای حمایت از داعش است».

این کارشناس نظامی بر این باور است که آمریکا پس از اعلام تصمیم خود برای خروج نیروهایش از سوریه قصد داشت با ترکیه هماهنگ شود.

وی می‌گوید که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه‌ای خود «رجب طیب اردوغان» وعده داده بود که مناطقی را که از آن نیروهای خود را خارج می‌کند، به ترکیه تحویل خواهد داد، ولی حرکت ارتش سوریه به سمت منبج، تمام نقشه‌های آمریکا برای شرق فرات را نقش بر آب کرد.

مقصود همچنین تصریح کرده، ائتلاف جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه که برای مبارزه با تروریسم شکل گرفت، توانست این سناریو را ناکام بگذارد.

به گفته وی این ائتلاف باعث اختلاف بین سه جریان در داخل دولت آمریکا شده است، ولی جریان صهیونیستی «داخل دولت آمریکا، نیروهای آمریکایی را به سوی انجام چنین حملاتی سوق می‌دهد تا مطالبات اسرائیل برای تأخیر عملیات خروج از سوریه عملی شود».

پربیننده ترین خبرها