فوتبالیست بازداشت شده بحرینی در تایلند: مرا به بحرین نفرستید

فوتبالیست بازداشت شده بحرینی در تایلند: مرا به بحرین نفرستید
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 14:43

فوتبالیست بحرینی که به استرالیا پناهنده شده و در یک سفر به تایلند بازداشت شده بود از دادگاه خواست او را به کشورش نفرستند.

العالم - آسیا

«حکیم العربی» فوتبالیست بحرینی که در تایلند دستگیر شده است از دادگاه خواست او را به بحرین بازنگرداند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، حکیم که بعد از دریافت پناهندگی از سوی استرالیا در این کشور فوتبال بازی می‌کرد، در سفر ماه‌عسل با همسرش به تایلند دستگیر شده است. به گفته مقامات بحرین او به‌خاطر آسیب وارد کردن به یک پاسگاه پلیس تحت‌تعقیب است و باید ۱۰ سال را در زندان بگذراند.

العربی در دادگاه گفت بی‌گناه است و به‌دلیل مخالفت سیاسی مورد شکنجه قرار گرفته است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در بانکوک گزارش داد، هنگامی که العربی وارد دادگاه شد، در حالی که به پاهایش زنجیر بسته شده بود فریاد می‌زد «خواهش می‌کنم مرا به بحرین نفرستید».

او در دادگاه گفت به حکم استردادش اعتراض دارد و پیش از آن‌که ۴ سال پیش به استرالیا بگریزد، در بحرین به‌ اتهام مخالفت با دولت مورد بازداشت و شکنجه قرار گرفته است.

این دادگاه در حالی برگزار شد که «کریگ فاستر» کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال استرالیا و تعدادی دیگر از حامیان او در مقابل دادگاه تجمعی اعتراضی را تشکیل داده بودند.

دادگاه «بانکوک» پایتخت تایلند، استرداد وی را ۶۰روز تمدید کرد تا وی بتواند مدارک اعتراضش علیه درخواست استرداد از سوی بحرین را به دادگاه تحویل دهد.

بحرین اصرار دارد که دادگاه العربی عادلانه بوده و اگر او به حکمش اعتراض دارد باید به خانه برگردد و آن را رسما تقدیم دادگاه کند.

از سوی دیگر اعضای موسسه حقوق و دموکراسی بحرین (BIRD)‌ اعلام کرده اگر العربی برگردانده شود در خطر شکنجه شدن قرار خواهد گرفت.

چندی پیش هم دختری که از عربستان سعودی به تایلند گریخته بود پس از آن‌که با خطر بازگردانده شدن به عربستان سعودی مواجه شد با راه‌اندازی کمپینی توئیتری توانست توجه جامعه جهانی را جلب کرده و اقامت کانادا را دریافت کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها