فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران جزو 5 قدرت پهپادی جهان است

فرمانده نیروی هوایی ارتش: ایران جزو 5 قدرت پهپادی جهان است
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:48

فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جزو پنج قدرت تولید پهپاد رزمی در جهان هستند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» به ایرنا گفته، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پهپادهای مورد استفاده خود را کاملا بومی و با کمک متخصصان داخلی تولید می کنند.
وی خاطرنشان کرده، انواع پهپادهای مورد نیاز خود را در داخل کشور می سازیم و جزو پنج کشور برتر جهان در ساخت پهپاد هستیم.
این فرمانده ارشد نظامی تصریح کرده، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار سایر نیروهای مسلح انواع پهپادهای بُرد بلند، رزمی و شناسایی را تولید می کند و در اختیار دارد.
امیر نصیرزاده با اشاره به خودکفایی صنایع دفاعی کشور گفته، تمام دستاوردهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم و تهدید به دست آمده اند. تحریم ها هیچ اثری بر کار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نداشته است و ما امروز یکی از قدرتمند ترین نیروهای هوایی منطقه و حتی جهان هستیم.
پهپادهای جدید در نمایشگاه نیروهای مسلح
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دهم بهمن ماه نمونه ای پهپادهای خود را در قالب نمایشگاه های توانمندی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته و دو نمونه جدید را رونمایی کرده اند.
از جمله پهپادهایی که در این مدت نمایش داده شده اند، می توان به نمونه های شبیه سازی شده ایرانی پهپاد RQ170، پهپادهای مهاجر، شاهد 129، کرار، ابابیل، صاعقه، انتحاری و انواع دیگری از پهپادهای مختلف شناسایی اشاره کرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دهم بهمن ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه اقتدار نیروهای مسلح در مصلی امام (ره) پهپاد کمان 12 را برای نخستین بار در معرض دید گذاشت.
پهپاد کمان 12 با وزن 220 کیلوگرم می تواند با سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز و فاصله هزار کیلومتر را طی کند.
همچنین یازدهم بهمن ماه در نمایشگاه اقتدار هوایی نیروهای مسلح در که در پایگاه یکم شکاری شهید لشگری تهران برپا شد، پهپاد جت پهن پیکر نیروهای مسلح برای نخستین بار در به نمایش در آمد.
این پهپاد که «خودکار» نام دارد، نمونه بدون سرنشین هواپیمای آموزشی T_33 است که علاوه بر عملیات شناسایی توانایی حضور در عملیات های رزمی را نیز دارد.
بر اساس اطلاعات ارائه شده در نمایشگاه، این پهپاد از یک دوربین در سکان عمودی برای دید جایگزین خلبان و یک دوربین هم در زیر بدنه برای فاز نشست و برخاست بهره می برد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها