شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره دوستی/ جهرمی: در انتظار اعلام نهایی وزارت دفاع هستیم

شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره دوستی/ جهرمی: در انتظار اعلام نهایی وزارت دفاع هستیم
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 09:17

وزیر ارتباطات در مشهد مقدس در باره آخرین وضعیت پرتاب ماهواره دوستی گفته، این ماهواره برای برتاب آماده است و برای قرارگرفتن در مدار در انتظار اعلام نهایی وزارت دفاع هستیم.

العالم ـ ایران ـ علمی

محمد جواد آذری جهرمی روز دوشنبه با بیان این که ما ظرفیت بسیار بالایی از جوانان دانش آموخته دانشگاهی کشور در حوزه‌های فناوری داریم خاطرنشان کرده، بالغ بر 17 درصد دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور در رشته‌های فناوری اطلاعات و رشته‌های مرتبط آن فعالیت می کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به جهش و گام بزرگ در توسعه اقتصاد دیجیتال در 40 سالگی انقلاب در خصوص ارسال ماهواره اعلام کرد که ماهواره دوستی هم اینک آماده است و برای قرارگرفتن در مدار در انتظار اعلام نهایی وزارت دفاع هستیم.

آذری جهرمی در باره اهداف ماهواره دوستی تصریح کرد: این ماهواره به کارفرمایی سازمان فضایی ایران توسط دانشگاه صنعتی شریف به صورت خاص با هدف توسعه و دستیابی به فناوری‌هایی طراحی و ساخته شده و برای نخستین بار در ماهواره‌های بومی نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی همچنین با بیان اینکه دانشمندان تاکنون ماهواره‌های مختلفی را طراحی و اجرا کرده‌اند و جوانان ما در این حوزه توانمندی‌های بسیاری دارند، گفته، هر چند در تهیه تصاویر ماهواره‌ای محدودیت‌هایی داریم اما معطل ارسال تصاویر خود ماهواره به فضا نشده‌ایم و امسال در همایش دو ماه قبل وزارت جهاد کشاورزی بیش از 100 استارت آپ این حوزه فعال بودند و خدمات خود را در این زمینه به کشاورزان ارائه می‌دادند.

آذری جهرمی عنوان کرد: همچنین مبتنی بر اطلاعات آزاد شده از طریق سازمان فضایی، آرشیو 40 ساله از تصاویر ماهواره‌ای کشور را در سازمان فضایی آزادسازی کردیم.در این راستا عملیات اجرایی نخستین پارک حوزه اقتصاد دیجتیال با محوریت کسب و کارهای فضاپایه در مازندران برای ارائه خدمات به کشاورزان آغاز شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها