اردوغان:

تروریست‌ها «منبج» را ترک کنند؛ صبر ترکیه حدی دارد

تروریست‌ها «منبج» را ترک کنند؛ صبر ترکیه حدی دارد
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 15:00

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی با تهدید نیروهای کرد سوریه، گفت که این نیروها باید ظرف چند هفته آتی شهر «منبج» را ترک کنند.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که در مقابل اعضای فراکسیون عدالت و توسعه در پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد، مدعی شد که ترکیه خواستار حفظ تمامیت ارضی و بازگشت مردم سوریه به کشورشان و برگزاری انتخابات آزاد ذیل قانون اساسی جدید است.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، اردوغان مدعی شد که ترکیه تا پیش از به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه دنباله‌روی جبهه «حق» نبود و اکنون همواره در سوریه و فلسطین و قفقاز و و جزایر کریمه و آفریقا جانب «حق» را می‌گیرد.

او در ادامه با انتقاد از موضع اتحادیه اروپا در قبال ونزوئلا، گفت: اتحادیه اروپا ادعای دموکراسی دارد اما از رئیس‌جمهور منتخب این کشور حمایت نمی‌کند.

اردوغان سپس مدعی شد که ترکیه از سوریه چیزی جز تمامیت ارضی و اعطای تعیین حق سرنوشت به مردم ذیل قانون اساسی جدید، چیزی دیگری نمی‌خواهد.

رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه نیز گفت که این کشور برای ایجاد چنین منطقه‌ای مصمم است تا پس از نابودی «تروریست‌ها» و تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات «عادلانه» روند بازگشت آوارگان به کشورشان تسهیل شود. او گفت: اجازه ادامه حضور تروریست‌ها در «منبج» را هرگز نخواهیم داد و این وظیفه ماست که ظلم و ستم سازمان‌های تروریستی را پایان داده و منطقه را به ساکنان واقعی خود تحویل دهیم.

او نیروهای کرد سوریه را تهدید کرد که باید در عرض چند هفته «منبج» را ترک کنند، وگرنه «صبر ترکیه حدی دارد» و آن‌ها با عملیات نظامی ترکیه مواجه خواهند شد.

اردوغان منطقه شرق فرات و منبج را منطقه تحت نفوذ ترکیه دانست و گفت که «منطقه امن» در سوریه باید تحت کنترل ترکیه باشد.

پربیننده ترین خبرها