ورود 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی ارتش آمریکا به خاک سوریه

ورود 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی ارتش آمریکا به خاک سوریه
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 01:20

منابع خبری ترکیه گزارش دادند که 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی ارتش آمریکا وارد خاک سوریه شده است.

العالم-آمریکا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یکصد و پنجاه کامیون حامل تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی و ژنراتورهای برق که دوشنبه شب از طریق گذرگاه مرزی سیمالکا در منطقه کردستان عراق وارد استان حسکه سوریه شده بود، روز سه شنبه محموله های خود را در مرکز پشتیبانی نیروهای آمریکایی در دو شهرک «خراب عشک» در استان رقه و «صرین» در استان حلب بارگیری کردند.

این گزارش می افزاید، کامیون ها حامل خودروهای زرهی چند منظوره «هاموی» بودند که پیشتر آمریکا این خودروها را در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه و یگان های مدافع خلق قرار داده بود.

در حالی خبرگزاری آناتولی ترکیه از تقویت حضور نظامی آمریکا در سوریه خبر داده که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 28 آذرماه خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را اعلام کرده بود.

تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، متحدان واشنگتن را شوکه کرد و به استعفای «جیم متیس» وزیر دفاع آمریکا و «برت مک گورک» نماینده ارشد آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش منجر شد.

آمریکا از سال 2016 ابتدا 2 هزار نیروی نظامی خود را بدون مجوز دولت دمشق برای حمایت از کردهای سوری به استان الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت کنترل کردها می باشد، اعزام کرد و پس از آن اقدام به ایجاد 18 پایگاه در سه استان الحسکه، الرقه و دیرالزور نمود.

واشنگتن همچنین در حدود دو سال پیش با ایجاد پایگاه نوزدهم خود در منطقه التنف در جنوب شرق سوریه (هم مرز با عراق و اردن)600 نظامی دیگر خود را جهت آموزش و تجهیز تروریست ها به این پایگاه اعزام کرد.

ترامپ قرار است روز چهارشنبه در کنفرانسی به میزبانی وزارت امور خارجه آمریکا سخنرانی کند و در سطحی گسترده انتظار می رود که بر پیام ضد داعشی خود تاکید ورزد.

پربیننده ترین خبرها