در نشست خبری با همتای ایتالیایی؛

سعد حریری: به قطعنامه 1701 پایبندیم

پنج‌شنبه 18 بهمن 1397
13:50
سعد حریری: به قطعنامه 1701 پایبندیم نخست وزیر لبنان در نشست خبری با همتای ایتالیایی خود که در بیروت به سر می برد بر پایبندی به قطعنامه 1701 تاکید کرد.

العالم- لبنان

به نقل از النشره، سعد حریری نخست وزیر لبنان در نشست خبری با جوزپه کنته همتای ایتالیایی خود گفت: ما به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبندیم و از ایتالیا به خاطر نقشش در یونیفل و حمایت از ارتش لبنان تشکر می کنیم. در همه زمانهای سخت ایتالیا در کنار لبنان قرار گرفته است.

وی افزود: مرحله آتی در لبنان مرحله بازسازی است. ما در راستای توسعه روابط میان لبنان و ایتالیا در همه زمینه ها حرکت می کنیم. ایتالیا در بخش خصوصی و به در زمینه نفت و گاز حضور دارد و شرکت های ایتالیایی در زمینه برق، امور بهداشت و درمان فعال هستند.

از سوی دیگر جوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا هم گفت: مایلیم که در گفتگوی مسالمت آمیز در کل منطقه سهیم باشیم. ما موضوعات مختلفی از جمله تحولات طول خط آبی را مورد رایزنی قرار دادیم و امیدواریم که گفتگو تنها راه کاهش تنش ها باشد. ما آماده میانجی گری هستیم و امیدواریم که به نتیجه مثبت برسیم. ما از مشارکت در نیروهای حافظ صلح یونیفل مفتخریم. ایتالیا در کنار لبنان و ملت آن است. ما به ماموریت حفظ صلح پایبندیم.

0% ...

آخرین اخبار

نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس: مسئولیت هر حادثه‌ای خارج از مسیرهای اعلامی متوجه مالکان کشتی‌هاست


برگزاری آیین شام غریبان در جوار مقتل قائد شهید انقلاب


عراقچی: ایران و عمان چارچوب اداره آینده تنگه هرمز را تعیین می‌کنند


شیخ نعیم قاسم: مقاومت لبنان جهان را شگفت زده کرده است


قالیباف: ملت ایران با ایستادگی خود، محاسبات آمریکا را به شکست کشاند


غریب‌آبادی: ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند


واکنش فعالان مجازی به مذاکرات سوئیس؛ تثبیت جایگاه ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای


پیام تسلیت پزشکیان به دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر


رهبر انصارالله: در هر جنگ جدیدی در غزه، در کنار مقاومت خواهیم بود/ آمریکا و اسرائیل «شر مطلق» هستند


ایتالیا به‌طور رسمی استفاده از خاکش علیه ایران راتکذیب کند


پربیننده ترین خبرها