سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل:

آمریکا از اخراج ناظران بین المللی در الخلیل حمایت می کند

آمریکا از اخراج ناظران بین المللی در الخلیل حمایت می کند
پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 19:18

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، ناظران بین المللی در الخلیل را به دخالت در امور داخلی و خشونت گرایی علیه این رژیم متهم کرد و گفت: آمریکا از حق اسرائیل برای اخراج این ناظران پشتیبانی می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دانی دانون -- سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل -- روز پنج شنبه با تقدیر از اقدام آمریکا در ممانعت از تصویب بیانیه ریاستی شورای امنیت علیه این رژیم افزود: هیچ جایی در اسرائیل یا هر جای دیگر جهان وجود ندارد که ناظران بین المللی با عملیاتشان به کشوری آسیب برسانند.

وی مدعی شد: ناظران بین المللی در الخلیل به جای حفظ نظم و بی طرفی، از خشونت استفاده کردند، با افراد غیرنظامی اصطکاک داشتند و در کار نیروهای امنیتی دخالت می کردند.

سفیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: آمریکا در کنار حق اسرائیل برای تمدید نکردن ماموریت ناظران بین المللی در الخلیل و به کارگیری اقدامات خود برای اطمینان از ثبات، بدون کمک به خشونت از طریق نیروهای بین المللی بی طرف می ایستد.

دانون مدعی شد: فلسطینی ها می خواهند ناظران خشونت گرا را برای مقاصد خودشان در الخلیل حفظ کنند.

روز چهارشنبه برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا مانع تصویب پیش نویس یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل علیه اقدام غیرقانونی اسرائیل در اخراج ناظران بین‌المللی از شهر الخلیل شده است.

در این بیانیه تنها از اقدام رژیم صهیونیستی ابراز تاسف می شد اما دیپلمات‌های آمریکایی که تمام قد در دفاع از رژیم صهیونیستی ایستاده اند، می گویند واشنگتن بر این باور است که صدور بیانیه‌ شورای امنیت 'اقدام مناسبی' نیست.

پربیننده ترین خبرها