سفیر آمریکا در آلمان: «اینستکس» بی‌احترامی به سیاست‌های واشنگتن است

سفیر آمریکا در آلمان: «اینستکس» بی‌احترامی به سیاست‌های واشنگتن است
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 11:57

در پی هشدار سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به استفاده‌کنندگان از سازوکار مالی تجارت با ایران، سفیر آمریکا در آلمان نیز این کانال مالی را «بی‌احترامی» به سیاست‌های واشنگتن توصیف کرد.

العالم- اروپا

ریچارد گرنل -- سفیر آمریکا در آلمان -- در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) در روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» منتشر شد درباره سازوکار مالی تجارت اروپا با ایران سخن گفت.
گرنل به این روزنامه آلمانی گفت کانال مالی مذکور که با نام «اینستکس» شناخته می‌شود، غیرسازنده و ناسازگار با تلاش‌های دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- در جهت افزایش فشارها بر تهران برای بازگشت به مذاکرات تازه بر سر مجموعه‌ای از مسائل مختلف است.
سه کشور اروپایی طرف گفتگوهای هسته‌ای با ایران در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، ۱۱ بهمن از ثبت رسمی سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران با نام «اینستکس» ابزار حمایت از مبادلات تجاری) خبر دادند؛ اما آغاز فعالیت آن را به انجام «کارهای بیشتر» منوط کردند.
ریچارد گرنل -- سفیر آمریکا در آلمان -- می‌گوید سیاست‌های ترامپ که او «دکترین ترامپ» نامیده، این است که «ما از قوی‌ترین تحریم‌های ممکن استفاده می‌کنیم، و هم‌زمان پیشنهاد انجام مذاکرات را نیز مطرح می‌کنیم تا ببینیم آیا رفتار برخی کشورها عوض می‌شود یا خیر.»

پربیننده ترین خبرها