فرانسه و قطر توافقنامه گفت وگوی راهبردی امضا کردند

فرانسه و قطر توافقنامه گفت وگوی راهبردی امضا کردند
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 19:19

وزیران خارجه فرانسه و قطر پس از دیدار با یکدیگر در دوحه و با حضور در نشست خبری مشترک اعلام کردند، برای بررسی پرونده های مهم منطقه ای همچون سوریه، لیبی و محاصره قطر، توافقنامه 'گفت وگوی راهبردی'' با یکدیگر به امضا رساندند.

العالم ـ آسیا

به گزارش شبکه خبری الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود گفت: این گفت وگوهای راهبردی نقطه مهمی در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود و افق وسیعی را در تقویت همکاری های دوجانبه ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: این توافق قضایای مهم سیاسی، سرمایه گذاری، دفاعی، آموزشی و مبارزه با تروریسم را شامل می شود.
وزیر خارجه فرانسه نیز با اشاره به مهم بودن روابط پاریس با دوحه گفت: گفت وگوهای راهبردی میان فرانسه و قطر قرار است اختلافات موجود میان قطر با برخی کشورهای عربی را مورد بررسی قرار دهد.
ژان ایو لودریان افزود: اختلافات موجود میان کشورها باید از طریق گفت وگو حل شود و ملت ها نباید هزینه آن را بپردازند.
وی همچنین روابط دو کشور را رو به پیشرفت دانست و گفت: امضای توافقنامه گفت وگوی های راهبردی ما را ملزم می کند تا پس از این جلسات منظم و هماهنگی را با یکدیگر برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، وزیر خارجه فرانسه صبح امروز (دوشنبه) و پیش از امضای توافقنامه گفت وگوی راهبردی با «تمیم بن حمد» امیر قطر دیدار کرد و ضمن ابلاغ پیام تبریک «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه بابت قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر در جام ملت های آسیا، در خصوص مهم ترین مسائل دوجانبه با امیر قطر به بحث و گفت وگو نشست.

پربیننده ترین خبرها