مقام کویتی: منطقه با چالش‌های زیادی مواجه است

مقام کویتی: منطقه با چالش‌های زیادی مواجه است
سه شنبه 23 بهمن 1397 - 17:48

معاون وزیر خارجه کویت سفر نخست‌وزیر این کشور به اردن را یک «فرصت خوب» برای بررسی چالش‌های منطقه و توسعه روابط دوجانبه برشمرد.

العالم - آسیا

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت گفت که سفر «جابر المبارک» نخست‌وزیر کویت به اردن در شرایط حساس جهان و منطقه خلیج‌فارس صورت گرفته و اوضاع «غیرطبیعی» منطقه نیز اهمیت این سفر را دوچندان کرده است.

جارالله افزود که سفر نخست‌وزیر کویت به اردن فرصت مناسبی است تا دو طرف تحولات منطقه و چالش‌های منطقه را بررسی کنند.

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، این مقام کویتی اهمیت ایفای نقش اردن در منطقه و سطح بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت هماهنگی با مسئولان اردن برای مقابله با چالش‌های منطقه تأکید کرد.

وی تصریح کرد که منطقه با چالش‌های زیادی از جمله بن‌بست در روند صلح، مبارزه با تروریسم، بی‌ثباتی در برخی کشورها همانند سوریه، یمن و لیبی و نیز تنش در روابط کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با ایران مواجه است.

جارالله افزود که همه این چالش‌ها می‌طلبد که دیدارهای مشورتی با رهبران سیاسی عالی‌رتبه اردن صورت گیرد.

امضای ۱۴ توافقنامه و یادداشت تفاهم بین اردن و کویت

چهارمین دور نشست کمیته عالی مشترک اردن و کویت امروز سه‌شنبه به ریاست «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «صباح الخالد الحمد الصباح» همتای کویتی وی برگزار شد و طی آن ۱۴ توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های همکاری قضائی، آموزش و پرورش، آموزش عالی و تحقیقات علمی، گردشگری، کارآموزی، محیط‌ زیست، همکاری نفتی و غیره، امضا شد.

در همین رابطه، «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت که در رأس یک هیأت عالی‌رتبه متشکل از وزرا، بازرگانان و نمایندگان بخش خصوصی به اردن سفر کرده است، روز دوشنبه(دیروز) با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد.

نخست‌وزیر کویت در این دیدار پیام مکتوب امیر کویت را تقدیم شاه اردن کرد

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها