شکستی دیگر برای بقایای داعش در سوریه

شکستی دیگر برای بقایای داعش در سوریه
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 20:24

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، منطقه الباغوز در بخش بالایی شرق رود فرات در دیرالزور سوریه را از دست داعش خارج کردند.

العالمسوریه

به گزارش منابع نظامی، نیروهای سوریه دموکراتیک با عناصر گروه تروریستی داعش درگیر شدند و باعث شدند که این گروه خطوط اولیه دفاعی خود در داخل سوریه را از دست بدهد.

منابع یاد شده افزودند: ائتلاف بین المللی به نیروهای سوریه دموکراتیک که رهبری آنرا کردها برعهده دارد، کمک کرد که منطقه الباغوز را از دست داعش خارج کند و تحت کنترل خود درآورد.

منطقه الباغوز خط دفاعی اول داعش دربرابر سایر مناطقی است که عناصر مسلح داعش در شرق رود فرات و نزدیک مرزهای عراق بر آن سلطه دارند.

با خارج شدن منطقه الباغوز از سلطه داعش، این گروه در آخرین منطقه تحت سلطه خود، فقط 500 عنصر مسلح دارد که در شهر السفافنه و بخش هایی از روستای المراشده والعرقوب از توابع السوسه در شرق رود فرات هستند.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز شنبه گذشته، حمله پایانی خود را برای بیرون راندن داعش از این منطقه آغاز کردند.

نیروهای سوریه دموکراتیک عناصر داعش را که در گذشته بر بخش های عمده از سوریه و کشور همسایه عراق سلطه داشتند، از شمال و شرق محاصره کرده اند.

این درحالیست که نیروهای دولت سوریه و هم پیمانانش در کرانه باختری رود فرات مستقر هستند.

سلطه بر الباغوز و مناطق نزدیک آن، پایان فراخوان جهانی علیه گروه افراطی داعش است که چهار سال پیش آغاز شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که داعش شکست خورده است و در ماه دسامبر اعلام کرد که همه نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

اما فعالان و برخی از اهالی شرق سوریه می گویند که عناصر مسلح همچنان در مناطقی هستند که از داعش بازپس گرفته شده است.

فعالان سوری که از نزدیک درگیری های میان داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک را دنبال می کنند، گفته اند که درحال حاضر مذاکراتی میان دو طرف برای باز کردن گذرگاهی برای خروج عناصر افراطی از منطقه محاصره شده درجریان است.

«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر (وابسته به مخالفان) و «عمر ابولیلی» مدیر شبکه رسانه ای دیرالزور گفت این طرح، شامل انتقال عناصر داعش به منطقه ای نزدیک مرزهای عراق است.

وی افزود که سرکرده های محاصره شده داعش، حدود 40 تن طلا و پول به ارزش میلیون ها دلار دارند و امیدوارند که بتوانند آن ها را با خود منتقل کنند.

سازمان «الصوت والصورة» (صدا و تصویر) که گزارش هایی را درباره اقدامات فجیع در مناطق تحت اشغال داعش ارائه می کند، اعلام کرد توافقی درباره خارج کردن عناصر داعش از مناطق محاصره شده حاصل شده و سرکرده های داعش موافقت کرده اند که سرنوشت گروگان های خارجی را که هنوز در نزد آن ها بازداشت هستند، مشخص کنند.

پربیننده ترین خبرها