استعفای مشاور مکرون و تشدید رسوایی محافظ سابق رییس‌جمهور

استعفای مشاور مکرون و تشدید رسوایی محافظ سابق رییس‌جمهور
پنج‌شنبه 25 بهمن 1397 - 07:29

اسماعیل املین -- مشاور ویژه امانوئل مکرون -- استعفا کرد و به جمع افرادی پیوست که در ماه‌های اخیر دفتر ریاست جمهوری فرانسه را ترک کرده‌اند.

العالم - اروپا

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که امانوئل مکرون به دلیل تداوم اعتراضات «جلیقه زردها» و ادامه پیامدهای رسوایی مربوط به رییس سابق حفاظت دفتر ریاست جمهوری نتوانسته است محبوبیت خود را در افکار عمومی بهبود بخشد.

اسماعیل املین -- یکی از وفادارترین مشاوران مکرون -- روز دوشنبه گفته بود اواخر مارس یا اوایل آوریل از مقامش کناره گیری می کند و تاکید کرد که این تصمیم با رسوایی موسوم به «ماجرای بنالا» رییس سابق حفاظت دفتر ریاست جمهوری فرانسه ارتباطی ندارد.

الکساندر بنالا پس از درز تصاویری از او در حال کتک زدن تظاهرکنندگان در ماه مه ۲۰۱۸ در نهایت از دفتر ریاست جمهوری اخراج شد؛ اما این سوء‌ظن وجود دارد که دفتر مکرون و برخی از نهادهای دولتی فرانسه تلاش کرده باشند بر اعمال غیرقانونی او سرپوش بگذارند.

زمانی که مشخص شد الکساندر بنالا حتی پس از اخراج با گذرنامه دیپلماتیک سفر کرده است، اعتراضات به نحوه برخورد دولت با این موضوع افزايش يافت.

در نواری صوتی که ماه گذشته به بیرون درز کرد او در مکالمه‌ای می گوید حتی پس از اخراجش از حمایت و کمک تعدادی از مقامات دفتر ریاست جمهوری از جمله اسماعیل املین برخوردار بوده است.

پیش از املین دو مشاور رسانه ای امانوئل مکرون و مسئول تدوین سیاست های استراتژیک دفتر ریاست جمهوری نیز از مقام خود کناره گیری کرده بودند.

الکساندر بنالا به دلیل افشای نقشش در معاملات امنیتی ۲.۵ میلیون دلاری با دو مقام روس نزدیک به ولادیمیر پوتین قبل و بعد از ترک دفتر ریاست جمهوری فرانسه و احتمال دادن شهادت دروغ به مجلس سنا در این ماجرا بار دیگر مورد سوء‌ظن قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها