نارضایتی مردم عراق از نظامیان آمریکایی لباس شخصی

نارضایتی مردم عراق از نظامیان آمریکایی لباس شخصی
پنج‌شنبه 25 بهمن 1397 - 11:58

مردم عراق از حضور نظامیان آمریکایی در خاک کشور خود ناخشنود هستند و مجلس نمایندگان نیز تلاش می کند که جلسه ای را برای رأی گیری درباره بیرون کردن نیروهای آمریکایی و لغو توافقنامۀ امنیتی بغداد – واشنگتن برگزار کند.

العالم - عراق

نظامیان اشغالگر آمریکایی بار دیگر در مناطق غربی و شمالی عراق دیده می شوند و در خیابان ها گشت می زنند که این امر باعث نارضایتی و خشم مردم شده است زیرا مردم با دیدن نظامیان آمریکایی به یاد جرایم و جنایات آنها می افتند.

یکی از شهروندان عراقی گفت : واقعیت اینست که شهروندان عراقی از حضور نیروهای آمریکایی در خیابان ها ، راه ها و کوچه ها ناراحت هستند و ما آمریکایی هایی را دیدیم که با لباس شخصی به میدان التحریر آمده بودند.

شهروند دیگری گفت : حضور نیروهای خارجی بدون درخواست دولت بغداد نقض معاهده های بین المللی و توافقنامه های دوجانبه محسوب می شود.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز با احداث پایگاه های نظامی خارجی در خاک کشورش مخالفت کرده است.

حامد الموسوی عضو مجلس نمایندگان عراق گفت : اگر واشنگتن تن به درخواست مجلس نمایندگان عراق برای بیرون بردن نیروهای خود از خاک این کشور ندهد، مجلس نمایندگان و دولت به گونۀ دیگری با نیروهای آمریکایی برخورد خواهند کرد.

واشنگتن برای توجیه حضور نظامی خود در عراق می کوشد که رضایت برخی از مسئولان سیاسی و بزرگان عشایر مناطقی را که در آن برای خود پایگاه احداث کرده است، به دست بیاورد.

شاید تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از 8 هزار نظامی فراتر رفته باشد که این نیروها در 8 پایگاه نظامی خصوصاً پایگاه عین الاسد و پایگاه القیاره مستقر هستند و معلوم نیست که چه مأموریتی محرمانه ای را انجام می دهند.

پربیننده ترین خبرها