خشم پاکستانی ها از سفر ولیعهد سعودی به اسلام آباد/ تظاهرکنندگان سیاست های آل سعود را محکوم کردند

خشم پاکستانی ها از سفر ولیعهد سعودی به اسلام آباد/ تظاهرکنندگان سیاست های آل سعود را محکوم کردند
جمعه 26 بهمن 1397 - 15:09

پاکستانی ها امروز پس از اقامه نماز جمعه بار دیگر در اعتراض به سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که قرار است فردا (شنبه) وارد اسلام آباد شود، تظاهرات و سیاست های آل سعود علیه ملت های مظلوم منطقه را محکوم کردند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رسانه های پاکستان، نمازگزاران پاکستانی امروز (جمعه) در شهر راولپندی و پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت حملات رژیم سعودی علیه ملت های مظلوم در منطقه از جمله تشدید تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمنی ها، تجمع کردند.
این تجمع اعتراض آمیز با حضور برخی فعالان سیاسی احزاب و گروه های مختلف پاکستانی و برخی از شخصیت های مذهبی و اجتماعی این کشور برگزار شد.
معترضان با محکومیت همدستی برخی از سران عرب از جمله حاکمان سعودی برای تجاوز به سوریه و یمن از جمله سازش با رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، شعارهایی علیه حاکمان آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.
آنان دخالت های کشورهای عربی در امور داخلی پاکستان را باعث ایجاد مشکلات برای کشورهای منطقه بویژه مسلمانان جهان دانسته و تاکید کردند: عربستان و برخی از دولت های عربی تلاش دارند تا بمنظور دستیابی به اهداف تهاجمی خود به نحوی پاکستان را وارد بحران های منطقه از جمله جنگ یمن کرده و از این روند سود ببرند.
یکشنبه هفته گذشته نیز تجمعی در اعتراض به سفر آتی بن سلمان به پاکستان در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام آباد برگزار شد و همچنین جمعی از اندیشمندان پاکستانی نیز طی سخنرانی در سمیناری با عنوان حمایت از مظلومین جهان اعلام کردند: قاتلان ملت یمن هرگز نمی توانند دوست مردم پاکستان باشند.
به گزارش ایرنا، در آستانه سفر ولیعهد سعودی، اسلام آباد و مناطق اطراف آن کاملا در پوشش تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و بنا به گفته پلیس، نزدیک به یک هزار محل ایست و بازرسی برای رصد خودروها و شهروندان در دو شهر اسلام آباد و راولپندی ایجاد شده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان قرار است شخصا برای استقبال از ولیعهد سعودی، به فرودگاه نظامی نورخان، محل فرود هواپیمای ولیعهد سعودی برود.
بن سلمان فردا شنبه برای انجام سفر دو روزه رسمی وارد پاکستان می شود و روز بعد اسلام آباد را به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی ترک می کند.

پربیننده ترین خبرها