بن سلمان در تدارک سفر پُرخرج به پاکستان/ انتقال 5 کامیون وسایل شخصی ولیعهد سعودی به اسلام آباد

بن سلمان در تدارک سفر پُرخرج به پاکستان/ انتقال 5 کامیون وسایل شخصی ولیعهد سعودی به اسلام آباد
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 18:33

رزرو هتل های مجلل در پاکستان و اعزام تیم پرتعداد امنیتی و رسانه ای ولیعهد سعودی، بخشی از اقدامات حاکمان آل سعود برای فراهم کردن مقدمات سفر پُرخرج بن سلمان به اسلام آباد است.

العالم ـ عربستان سعودی

رسانه های پاکستانی امروز به نقل از منابع آگاه گزارش دادند: پنج دستگاه کامیون حامل وسایلی که قرار است از سوی بن سلمان در جریان سفر به پاکستان و چهار کشور آسیایی مورد استفاده قرار گیرد، به اسلام آباد منتقل شده است.
تارنمای اینترنتی 'داون نیوز' پاکستان در این خصوص نوشت: محمد بن سلمان در جریان سفر رسمی خود به اسلام آباد قرار است ساکن کاخ نخست وزیری شود با این وجود دو هتل مجلل در اسلام آباد برای اعضای هیات و کارمندان ولیعهد سعودی رزور شده و همزمان دو هتل دیگر نیز در فهرست رزرو قرار گرفته است.
بنابر گزارش رسانه های پاکستانی، بن سلمان قرار است تا اواخر هفته جاری به پاکستان سفر کند با این حال تاریخ نهایی این سفر پُرخرج هنوز اعلام نشده است.
علاوه بر ورود تیم امنیتی و رسانه های بن سلمان به اسلام آباد، وسایل ورزشی، مبلمان و دیگر وسایل شخصی ولیعهد سعودی نیز با استفاده از پنج دستگاه کامیون به پایتخت پاکستان منتقل شده است.
منابع خبری پاکستان پیش تر اعلام کردند: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قرار است از یکشنبه هفته آینده سفر به پنج کشور آسیایی پاکستان، چین، مالزی، اندونزی و هند را آغاز کند. وی در اولین مرحله به اسلام آباد سفر می کند.
به گزارش شبکه 'فرانس 24'، دو مقام عربستانی ضمن تایید سفر بن سلمان به اسلام آباد در آینده نزدیک گفتند، انتظار می رود در این سفر، مقامات دو کشور چند توافقنامه مهم سرمایه گذاری را امضا کنند.
ریاض و اسلام آباد، متحدان قدیمی، از ماه ها پیش سرگرم مذاکره برای نهایی کردن جزییات توافقنامه هایی هستند که قرار است در سفر بن سلمان به اسلام آباد بین دو کشور امضا شود.
به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استرست ژورنال نیز ماه پیش نوشته بود، عربستان و امارات متحده عربی، بزرگ ترین شریک تجاری اسلام آباد در خاورمیانه، 30 میلیارد دلار در قالب سرمایه گذاری و وام در اختیار پاکستان قرار می دهند.
روز گذشته تجمعی در اعتراض به سفر آتی بن سلمان به پاکستان در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام آباد برگزار شد و همچنین جمعی از اندیشمندان پاکستانی نیز طی سخنرانی در سمیناری با عنوان حمایت از مظلومین جهان اعلام کردند: قاتلان ملت یمن هرگز نمی توانند دوست مردم پاکستان باشند.

پربیننده ترین خبرها