سایه قتل خاشقچی بر کنفرانس امنیتی مونیخ

سایه قتل خاشقچی بر کنفرانس امنیتی مونیخ
شنبه 27 بهمن 1397 - 12:10

نگرانی از انتقادها در خصوص قتل روزنامه نگار مخالف عربستانی به دست عمال این رژیم در ترکیه، موجب شد وزیر مشاور در امور خارجه سعودی ها از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ منصرف شود.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه دی ولت از تصمیم «عادل الجبیر» برای شرکت نکردن در کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد.

بر این اساس، این مقام سعودی نیز به قطار لغو کنندگان حضور در این کنفرانس بین المللی پیوست. پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس از حضور در این کنفرانس انصراف داده بودند.

با این حال به نظر می رسد علت لغو شرکت در یکی از مهمترین کنفرانس های امنیتی جهان از سوی مقام سعودی، علتی متفاوت از بقیه داشته باشد.

خبرگزاری د. پ. آ آلمان با انتشار تاییدیه این خبر از سوی سعودی ها نوشت، الجبیر و نتانیاهو در حالی از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ سرباز می زنند که هر دو طی کنفرانسی ضدایرانی در ورشو به سخنرانی پرداخته اند.

برای سعودی ها شرکت در این کنفرانس و استفاده از ظرفیت های آن برای ادامه سیاست های ضدایرانی شان، فرصت مغتنمی به شمار می رفت اما گویا نگرانی های ریاض از شدت گرفتن اعتراضات به قتل «جمال خاشقچی» بیش از آن چیزی است که گمان می رود.

این در واقع نخستین حضور یک مقام سعودی در آلمان پس از ماجرای فضاحت بار قتل روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول به شمار می رود.

گویا سعودی ها ترجیح داده اند به جای مواجهه با انتقادهای گسترده و زیرسوال رفتن از سوی مقامات اروپایی، در خانه بمانند و به یافتن فرصت های بعدی برای ادامه سیاست های خصمانه شان دل خوش کنند.

به گزارش رسانه ها، «عادل الجبیر » وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز پنجشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانس ورشو در لهستان گفته است تحقق ثبات در منطقه بدون صلح میان کشورهای عربی و تل آویو غیر ممکن است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها