چهاردهمین شنبه اعتراض در فرانسه/ آلمانی‌ها هم به خیابان آمدند

چهاردهمین شنبه اعتراض در فرانسه/ آلمانی‌ها هم به خیابان آمدند
شنبه 27 بهمن 1397 - 17:53

در ادامه اعتراض‌های ضددولتی مردم فرانسه در چهاردهمین هفته در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات خود را برگزار کردند.

العالم _ اروپا

مردم فرانسه در چهاردهمین هفته متوالی در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به خیابان آمده‌اند.همچون هفته‌های گذشته شمار زیادی از نیروهای امنیتی در اطراف طاق پیروزی پاریس مستقر شده‌اند. شمار معترضان رو به افزایش است و شعار «ماکرون استعفا بده» شنیده می‌شود.

در شهر «روان» هم شمار معترضان ده ها هزار نفر اعلام شده است. در شهر «تولوز» هم ده ها نفر از مردم در برابر یکی از ایستگاه‌های مترو تجمع کرده‌اند.

بنابر آماری که وزارت کشور فرانسه منتشر کرده است، در تظاهرات‌ هفته گذشته در مجموع 51 هزار و 400 نفر شرکت کرده بودند. یکی از معترضان به نام «سباستین مایله» به سختی آسیب دید. وی همان فردی است که رسانه‌ها خبر قطع شدن دست او را منتشر کردند.

از آغاز اعتراضات تعداد دستگیر شده‌ها، بیش از دو هزار نفر برآورد شده است و دست‌کم 10 نفر هم کشته شده‌اند.

امروز در شهر «دوسلدورف» آلمان هم مردم در همبستگی با جلیقه‌زردهای فرانسه تظاهرات کرده‌اند.

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌اندکه با دخالت پلیس به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

پربیننده ترین خبرها