جودوکار لبنانی لقب" مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل"را از آن خود کرد!

جودوکار لبنانی لقب
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 21:28

"ناصیف الیاس " جودو کار لبنانی در برابر رقیب مغولستانی خود در بازی های قهرمانی پاریس باخت تا در مسابقات بعدی با حریف اسرائیلی رودر رو  نشود.

العالملبنان

"می خواهم الگویی برای لبنانی ها باشم و برای آنان سعادت را به ارمغان بیاورم " این جمله ناصیف در ابتدای یک ویدئو در صفحه فدراسیون جودو در فیسبوک خودنمایی می کرد.

درست است که الیاس علیرغم شایستگی خود، در رقابت های بین المللی پاریس باخت اما وی می توانست امتیاز خوبی کسب کند اما لقب مهم تر یعنی موضع گیری درخشان ملی یعنی مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از آن خود کرد درست زمانی که کشورهای عربی از ابراز برقراری روابط با دشمن هیچ ابایی نداشتند.

زیرا فدراسیون جودوی لبنان هنگام مشارکت الیاس در بازی های قهرمانی و رسیدن به یک چهارم نهایی، اعلام کرد وی در صورت پیروزی بر حریف مغولستانی خود در دور بعدی با حریف صهیونیستی رو در رو خواهد شد، موضع الیاس نیز کاملا مشخص بود که برای روبرو نشدن با ورزشکار اسرائیلی، در برابر حریف خود ببازد تا در دور بعدی مسابقات و خودداری از بازی با حریف اسرائیلی، بر اساس قوانین مجازات نشود زیرا وی در دور بعدی با حریفی از رژیم صهیونیستی مواجه می شد.

اما ناصیف الیاس در این بازی علیرغم باخت خود به آنچه که می خواست رسید و در "مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی " الگو شد و سعادت را برای لبنانی ها به ارمغان آورد زیرا آنان به این موضع ملی افتخار کردند که پیروزی علیه رژیم صهیونیستی به شمار می رود و مستحق قدردانی و تشکر است .

شایان ذکر است دو ورزشکار لبنانی دیگر نیز با اقدام مشابهی با عادی سازی روابط مخالفت کردند که "مارک بودیب " یکی از آنان بود وی برای برگزار کنندگان بازیهای قهرمانی شطرنج در اسپانیا شرط حضور خود را عدم حضور بازیکن صهیونستی عنوان کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها