البرادعی به تحریک علیه دولت مصر متهم شد

البرادعی به تحریک علیه دولت مصر متهم شد
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 20:07

«محمد البرادعی» سیاستمدار برجسته مصر به دلیل انتقاد از تغییر قانون اساسی که به ابقای «عبدالفتاح السیسی» در رأس قدرت می‌انجامد، به تحریک مردم علیه دولت متهم شد.

العالم - مصر

یک وکیل حقوقی مصر با ارائه ابلاغیه‌ای به دادستانی کل این کشور «محمد البرادعی» را به تحریک علیه دولت مصر و اهانت به آن متهم کرد.

«طارق محمود» در ابلاغیه خود خواستار اجرای تحقیقات فوری درباره این اتهامات البرادعی، درج نام وی در فهرست افراد ممنوع‌الورود به کشور و دستگیری او به محض ورود به کشور شده است.

به نوشته روزنامه «رأی ‌الیوم»، این وکیل مصری همچنین از دادستانی خواسته است تا از اینترپل برای دستگیری البرادعی و تحویل وی به مراجع مصری به منظور محاکمه وی در مصر درخواست کند.

البرادعی در آخرین توئیت خود نوشت: «رئیس‌جمهور باید همانند همتای موریتانیایی خود مخالفتش با اصلاحات غیرقانونی در قانون اساسی را اعلام کند.»

وی افزود : «اگر السیسی می‌خواهد به این گفته خود درباره تبادل قدرت مبنی بر اینکه «مجالی برای دیکتاتوری در مصر نیست و این یکی در از دستآوردهای انقلاب و قانون اساسی است» عمل کند و اگر می‌خواهد کشور بیشتر از این دچار دودستگی نشود باید با تغییر قانون اساسی مخالفت کند.»

البرادعی که از چهره‌های سرشناس انقلاب ۲۵ ژانویه مصر بود، در سال ۲۰۱۳ پس از عزل «محمد مرسی» نخستین‌ رئیس‌جمهور منتخب پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک»، به عنوان معاون «عدلی منصور» رئیس‌جمهور موقت مصر انتخاب شد اما پس از کشتار هواداران مرسی در دو میدان النهضه و رابعه العدویه در اعتراض به این کشتار از سمتش استعفا کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها