گسترش دامنه اعتراضات شهروندان الجزایری در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه

گسترش دامنه اعتراضات شهروندان الجزایری در مخالفت با نامزدی بوتفلیقه
پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 19:51

منابع خبری از افزایش دامنه تظاهرات در الجزایر در مخالفت با نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای پنجمین دوره متوالی خبر داد.

العالم - آفریقا

به گزارش العربی الجدید، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است 18 آوریل آینده(29 فروردین) برگزار شود و این کشور از زمان اعلام بوتفلیقه برای نامزدی ریاست جمهوری در 11 فوریه جاری شاهد اعتراض به این موضوع بوده است.

صدها نفر از فعالان و مردم عادی امروز پنجشنبه در مرکز شهر تیچی مرکز ایالت بجایه در شرق الجزایر در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه تظاهرات کرده و خواهان خروج او از قدرت شدند.

آنها پرچمهای سیاهی را برای بیان اندوه و یاس خود از سرنوشت سیاسی الجزایر در دست داشتند و در مخالفت با حکومت و بوتفلیقه، شعار "الجزایر آزاد و دموکراتیک است" سر میدادند.

فرماندهی کل پلیس الجزایر به فرماندهان نواحی دستور داده است که از سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز خودداری کرده و از برخورد با تظاهرات کنندگان امتناع کنند. علت این دستور جلوگیری از افزایش التهاب اوضاع است.

شهرهای خراطه، وهران و باب الزوار در استان الجزیره و شهرهای عنابه، برح بوعریریج و عین البیضاء در شرق الجزایر نیز شاهد تظاهرات مشابهی بود و فعالان و سیاستمداران مخالف خود را برای فردا جمعه جهت انجام حرکت اعتراضی جدیدی آماده میکنند.

18 شخصیت سیاسی مخالف در الجزایر نیز روز گذشته حمایت خود از اعتراضات مردمی مسالمت آمیز مخالف نامزدی بوتفلیقه را اعلام کردند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها