ثبت رقم بی سابقه کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر + فیلم

شنبه 6 بهمن 1397 - 14:09

شمار نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر که قرار است در 18 آوریل برگزار شود، تا کنون به 74 نفر رسیده است و انتظار می رود که در روزهای آینده بیشتر از این شود.

العالم - افریقا

وزارت کشور الجزایر فاش کرد 12 رئیس حزب سیاسی و 82 فرد مستقل تاکنون نامزدی خود را اعلام کرده اند.

تاکنون 5 شخصیت معروف نامزدی خود را اعلام کرده اند که عبارتند از علی بن فلیس، نخست وزیر اسبق و رئیس حزب طلائع، عبد العزیز بلعید، رئیس جبهه المستقبل، علی فوزی رباعین، رئیس حزب عهد 54، عبد القادر بن قرینه، وزیر اسبق گردشگری و رئیس جنبش البناء الوطنی و علی زغدود، رئیس حزب تجمع الجزایری و نیز جنبش سوسیال دموکرات.

4 تن از نامزدها نیز نظامی و اطلاعاتی هستند.

همچنان انتظار می رود که عبد العزیز بوتفلیقه برای دور پنجم نامزد شود.

هر نامزد باید 600 امضا و نیز تأیید کاندیداتوری از نمایندگان منتخب در پارلمان و شوراهای محلی از 25 ایالت یا 60 هزار امضای شهروندان از 25 استان از مجموع 48 استان جمع آوری کنند. معمولا نامزدها نمی توانند تأیید لازم را به دست آوردند.

در مقابل حزب جبهه نیروهای سوسیال مخالف این انتخابات را تحریم کرده و از مردم الجزایر خواست به دلیل آنچه که فراهم نبودن شروط سلامت انتخابات توصیف کرده، در این انتخابات شرکت نکنند. این حزب از هیچ نامزدی هم حمایت نخواهد کرد.

به این ترتیب این جبهه سومین حزبی است که انتخابات ریاست جمهوری را تحریم می کند. دبیر کل حزب چپگری کارگران نیز از رهبران این حزب خواسته است انتخابات را تحریم کنند. حزب مخالف "نسل جدید" هم اعلام کرده است در صورت کاندید شدن بوتفلیقه برای دور پنجم، انتخابات را تحریم خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها