ببینید مادورو اینگونه نیرنگ آمریکا را خنثی کرد + فیلم

جمعه 3 اسفند 1397 - 14:54

"نیکلاس مادورو"، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که هرگز اجازه ورود کمک های آمریکایی به ونزوئلا را از طریق مرزهای کلمبیا و برزیل نخواهد داد. دولت ونزوئلا نیز دستور تعلیق سفرهای دریایی به آمریکا را صادر کرد. مادورو کمک های آمریکا را نمایش مقدماتی برای حمله این کشور دانست. از سوی هواداران وی نیز با حضور در خیابان ها و راهپیمایی، این کمک ها را نیرنگ خواندند.

العالم - آمریکا

در گیر و دار جنگ سیاسی بر سر قدرت در ونزوئلا، کمک های بشردوستانه آمریکا به عنوان یک فاکتور اثرگذار در کشمکش بین مادورو، رئیس جمهور قانونی و خوان گوایدو، رئیس پارلمان این کشور وارد عرصه کارزار شده است.

دو روز قبل از موعدی که خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا تعیین کرده است، مرزهای زمینی این کشور با برزیل بسته شدند.

مادور در تشریح این اقدام گفت: تا اطلاع ثانوی مرزهای زمینی با برزیل به طور کامل بسته می‌شود و همین کار را هم با مرزهای زمینی با کلمبیا انجام خواهم داد. انتقال کمک های آمریکا به شهر مرزی کوکوتا در کلمبیا اقدامی تحریک آمیز است و تلاش مخالفان برای وارد کردن آنها به خاک ونزوئلا، نمایشی بیش نیست؛ که هدف از آن، مقدمه چینی برای حمله نظامی آمریکا و براندازی دولت است.

همیلتون موراو، معاون اول رئیس جمهور برزیل این اقدامات و تدابیر را حق ونزوئلا دانست و گفت که این کشور حق دارد در مرزهای خود هر کاری می خواهد انجام دهد. وی تهدید آمریکا به مداخله نظامی در ونزوئلا را اقدامی غیر منطقی و ناپخته توصیف کرد.

گوایدو در تلاشی برای جلب توجه مردم و کسب حمایت مردمی و رسانه ای و به منظور وارد کردن کمک های آمریکا به داخل ونزوئلا، همراه با کاروانی از نمایندگان مخالف از شرق کاراکاس عازم منطقه مرزی با کلمبیا شد. این در حالی است که هواپیمای آمریکایی با 5 تن بار، در جزیره کروسا در دریای کاراییب فرود آمد تا بار آن به نزدیکترین بندر منتقل و با مجوز دولت محلی وارد ونزوئلا شود.

گوایدو می گوید قصد دارد با استفاده از یک میلیون نفر داوطلب این کالاها را از فردا شنبه وارد ونزوئلا کند.

در مقابل، مادورو نیز دستور ارسال هزاران بسته غذایی به مناطق مرزی با کلمبیا برای توزیع در میان فقرا را صادر کرده است.

وزارت تغذیه ونزوئلا اعلام کرد که 20 هزار و 600 بسته غذایی توسط برنامه کمک های غذایی از بندر "لاگوایرا" به مناطق مرزی با کلمبیا ارسال شدند.

پربیننده ترین خبرها