سرقت آثار تاریخی افغانستان توسط نظامیان آمریکایی

سرقت آثار تاریخی افغانستان توسط نظامیان آمریکایی
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 14:56

روزنامه دیلی میل، چاپ لندن نوشت نظامیان آمریکایی در عملیات خروج از افغانستان در سال 2009، اقدام به غارت و سرقت آثار تاریخی این کشور کردند.

العالم - آمریکا

این روزنامه نوشت نظامیان آمریکایی اموال شخصی و صنایع دستی نظامی را از سایت تاریخی افغانستان که شاهد جنایت انگلیس در قرن 19 بودند را به سرقت بردند.

نظامیان آمریکایی اشیای تاریخی نظامی را از میدان جنگ موسوم به "جنگ میواند" که در کنار قربانیان این جنگ دفن شده بودند به سرقت بردند. این با انگلیس در گرفته بود و اشیای نظامی قربانیان همراه آنها در این میدان دفن شده بود.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد نظامیان آمریکایی با فروش آثار تاریخی افغانستان که به سرقت برده بودند، قانون بین الملل را نقض کرده اند. برخی از این اشیا در اینترنت به نمایش در آمده بودند.

وزارت دفاع افغانستان، اسناد و مدارک مربوط به آثار به سرقت رفته را به وزارت دفاع آمریکا ارائه کرده است. این آثار مربوط به یکی از خونین ترین جنگ های تاریخ است.

برخی مجموعه داران گفته اند که برخی از این آثار مثل دوربین، سکه و بخش هایی از یک اسلحه را از یک سرباز آمریکایی که در افغانستان حضور داشته، خریده اند.

پربیننده ترین خبرها