نخست‌وزیر الجزائر: برخی طرف‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی هستند

نخست‌وزیر الجزائر: برخی طرف‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی هستند
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 17:42

نخست‌وزیر الجزائر در واکنش به تظاهرات در این کشور در اعتراض به نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که برخی طرف‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی در کشور هستند.

العالم - جهان اسلام

«أحمد اویحیی» نخست‌وزیر الجزائر امروز دوشنبه ضمن تأکید بر اینکه در قانون اساسی حق شهروندان برای برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز تضمین شده است، از شهروندان خواست احتیاط کرده و از گوش دادن به ندای برخی طرف‌های ناشناس خودداری کنند.

وی افزود که این طرف‌ها در تلاش برای شعله‌ور کردن آتش فتنه در کشور هستند.

طبق گزارش رسانه‌های الجزائر، نخست‌وزیر این کشور تصریح کرد که برخورداری از صلح و ثبات حق همه است همچنانکه مردم سال‌های جنگ و خونریزی در کشور در دهه ۹۰ را پشت گذاشته‌اند.

وی همچنین افزود که برخی طرف‌ها ناشناس دانش‌آموزان را از موسسات آموزشی به مکان‌های تجمع کشانده و از آنها به نفع اهداف خود استفاده می‌کنند.

اویحیی در ادامه گفت که تغییرات در کشور تنها از طریق همایش ملی که بوتفلیقه از آن خبر داده است، خواهد بود و این همایش قرار است پس از انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود و از همه برای شرکت در آن دعوت شده است.

از زمان اعلام تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای پنجمین دور متوالی، موجی از خشم این کشور را فرا گرفته است.

۱۸ شخصیت سیاسی معارض الجزائر نیز حمایت خود از تحرکات مردمی مسالمت‌آمیز برای مخالفت با نامزدی بوتفلیقه را اعلام کرده‌اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر قرار است ۱۸ آوریل آینده (۲۹ فروردین) برگزار شود.

بوتفلیقه ۸۱ ساله از سال ‍۱۹۹۱ ریاست‌جمهوری الجزائر را بر عهده دارد و برای پنجمین بار نامزد ریاست‌جمهوری شده است اما به دلیل بیماری و کهولت سن کمتر در انظار عمومی حاضر می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها