تل آویو از تصمیم انگلیس درباره حزب‌الله لبنان تمجید کرد

تل آویو از تصمیم انگلیس درباره حزب‌الله لبنان تمجید کرد
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 18:36

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از تصمیم لندن برای تروریستی اعلام کردن کل گروه حزب الله لبنان به بقیه کشورهای اروپا توصیه کرد مسیر انگلیس را در پیش بگیرند.

العالم - فلسطین اشغالی

به دنبال تصمیم روز دوشنبه انگلیس در ممنوع اعلام کردن شاخه سیاسی و نظامی حزب‌الله لبنان، تل آویو از این اقدام انگلیس استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» (رژیم) اسرائیل با تحسین از تصمیم روز دوشنبه انگلیس در اعمال ممنوعیت فعالیت‌های حزب الله لبنان، به اتحادیه اروپا توصیه کرده تا مسیر لندن را پیش گیرند.

بر اساس این گزارش، همزمان با تلاش‌های آمریکا برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

به نوشته رویترز، جاوید در این مورد گفت: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.»

وی افزود: «به همین جهت، تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع اعلام کنم.»

به نوشته رویترز، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در توییتی ضمن تشکر از سجاد جاوید، همتای انگلیسی خود نوشت: «همه کسانی که واقعا مایل به مبارزه با تروریسم هستند، وجه تمایز جعلی بین شاخه‌های نظامی و سیاسی حزب‌الله را رد می‌کنند.»

گیلعاد اردان در خاتمه این توییت نوشت: «حال اینک نوبت اتحادیه اروپا است تا از انگلیس پیروی کند.»

پربیننده ترین خبرها