پاکستان فیلم دستگیری خلبان هندی را منتشر کرد

پاکستان فیلم دستگیری خلبان هندی را منتشر کرد
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 17:33

مقامات نیروهای مسلح پاکستان با انتشار عکس و تصاویر ویدئویی ادعا کردند که خلبان هندی هواپیمای جنگنده ای را که در کشمیر توسط نیروی هوایی پاکستان هدف قرار گرفت و سقوط کرد، اسیر کرده اند.

العالم - آسیا

تارنمای دیفنس بلاگ به نقل از ارتش پاکستان نوشت، نیروی هوایی این کشور امروز چهارشنبه 27 فوریه (8 اسفند) دو هواپیمای جنگنده هندی را در واکنش به اقدامات متجاوزانه این کشور، هدف قرار داده و واژگون کردند.

پاکستان می گوید که دو خلبان را به اسارت گرفته است که یکی از آنها در بیمارستان و دیگری در بازداشت است.

در ویدئویی که توسط پاکستان منتشر شده است، شخصی که لباس فرم خلبانی بر تن و چشم بند بر چشم دارد، می گوید، 'من فرمانده پرواز «آبهیناندان» هستم' و سپس شماره پرسنلی خود را اعلام می کند.

این مرد در ادامه می گوید: من خلبان این پرواز بودم و دین من هندو است.

زمانی که از وی می خواهند اطلاعات بیشتری ارائه کند، می گوید: معذرت می خواهم، نمی توانم اطلاعات بیشتری به شما بدهم.

بر اساس گزارش برخی منابع این مرد دستگیر شده، خلبان جت جنگنده «MiG-21» از اسکادران 51 است.

«آصف غفور» سخنگوی نیروهای مسلح پاکستان می گوید، هدف پاکستان از این حملات افزایش تنش های میان دو کشور نیست، بلکه اعلام توانایی اقدام متقابل در برابر حملات هند است.

روز گذشته منابع خبری هند به نقل از مقامات این کشور نوشتند که جنگنده های این کشور با ورود به حریم هوایی پاکستان عملیاتی را علیه پایگاه های متعلق به عناصر تروریستی انجام دادند،که طی آن حدود 300 نفر کشته شدند عملیاتی که از سوی ارتش پاکستان تکذیب شد.

و امروز تنش های سیاسی پاکستان و هند وارد مرحله نظامی و جنگی شد، پاکستان صبح امروز اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور دو جنگنده هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، را هدف قرار داده و آن را سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی پاکستان در محل سقوط جنگنده هندی دو خلبان این هواپیما را بازداشت کرده اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها