کشف یک گور جمعی در منطقه الباغوز سوریه/بیشتر اجساد متعلق به زنان ایزدی است

کشف یک گور جمعی در منطقه الباغوز سوریه/بیشتر اجساد متعلق به زنان ایزدی است
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 18:03

تشکیلات شبه نظامی کُرد "نیروهای سوریه دمکراتیک" (قسد) یک گور جمعی در منطقه الباغوز در مرز سوریه با عراق کشف کردند.

العالم - سوریه

یکی از مسئولان قسد امروز پنجشنبه اعلام کرد: یک گور جمعی حاوی دهها جسد که احتمالاً متعلق به ایزدی هایِ تحت اسارت داعش است، در منطقه الباغوز کشف شد.

قسد به تازگی الباغوز را از سیطرۀ داعش درآوردند.

"عدنان عفرین" یکی از مسئولان قسد اعلام کرد: بسیاری از اجساد مکشوفه در الباغوز متعلق به زنان است. برخی از اجساد فاقد سر است و در اجساد دیگر آثار شلیک گلوله دیده می شود. تحقیقات برای پی بردن به جزئیات بیشتر این جنایت ادامه دارد و هنوز به طور دقیق معلوم نیست که اجساد مکشوفه آیا متعلق به ایزدی ها است یا طایفه ای دیگر.

هزاران نفر از زنان ایزدی عراق سال 2014 درپی حملۀ وحشیانۀ داعشی ها به استان نینوا اسیر شدند و مورد سوء استفادۀ جنسی داعشی ها قرار گرفتند .

بیش از 3 هزار ایزدی نیز از سال 2014 در حملات داعش کشته شده اند که سازمان ملل حملات این گروه تروریستی و تکفیری را "کشتار جمعی" نامیده است.

هزاران ایزدی هم از مناطق خود فرار کرده اند تا به چنگال داعش نیفتند و پس از گذشت 4 سال از حملۀ داعشی ها به عراق همچنان از خانۀ و کاشانۀ خود دور افتاده اند و هنوز به مناطق شان بازنگشته اند.

گروهی از داعشی ها همچنان در منطقه الباغوز به سر می برند که اکثر آنها اتباع خارجی هستند و از تسلیم کردن خود امتناع می کنند و قسد پیش از حمله به این منطقه تلاش می کند که هزاران شهروند را از منطقۀ مذکور به جای دیگری منتقل کند.

پربیننده ترین خبرها