جدی‌ترین فجایع در انتظار بن سلمان، ترامپ و نتانیاهو

جدی‌ترین فجایع در انتظار بن سلمان، ترامپ و نتانیاهو
جمعه 10 اسفند 1397 - 12:02

"وسیم بزی" پژوهشگر امور سیاسی و راهبردی گفت: جرد کوشنر داماد رئیس جمهوری امریکا پس از دو سفر مهم گذشته به منطقه، بازدید جدیدی از منطقه خواهد داشت.

العالم آمریکا

وی افزود: کوشنر هم اکنون نه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا بلکه به عنوان عضوی از خانواده ای که زیر ذره بین اتهام است، به این سفر می رود.

وی در برنامه زنده " مع الحدث " شبکه العالم گفت : محتوای معامله ترامپ مشخص شده، و هیچ محتوای سیاسی واقعی برای حل مساله فلسطین ندارد بلکه سیستمی عادی سازی روابط است که نشست ورشو کاملا آن را نمایان ساخت و راهکاری اقتصادی است که در صدد جذب بازیگران مشخص به پذیرفتن این معامله است.

وی تاکید کرد: ترامپ بر پول، معاملات، رشوه و تصویب طرح ها و نه مسائل بزرگ متمرکز شده است.

وی افزود: ستون اصلی معامله قرن؛ محمد بن سلمان ولی عهد سعودی هم اکنون در آسیا و آمریکای جنوبی است اما عرصه آمریکا و اروپا تا اطلاع ثانوی در برابرش بسته است.

بزی افزود: بن سلمان درصدد این است با حرکات آکروباتیک درپروتوکل‌ها و ده‌ها میلیارد، پس از مساله کشته شدن خاشقچی که هنوز با قدرت سایه به سایه اش در حرکت است، به دنبالش است.

بن سلمان با حرکات نمایشی و در واقع مانورهایی در رابطه با توافق ها و صرف هزینه هایی به مبلع ده ها میلیارد تلاش می کند تا پس از قضیه خاشقجی که همچنان با قدرت به دنبال وی است، جلب توجه کند.

وی افزود: شرایط محمد بن سلمان بازیگر اصلی معامله ترامپ پیچیده شده، ترامپ دیگر بازیگر اصلی این معامله، نیز مورد انتقادات گزنده و مستقیم وکلای وی است. رابرت مولر بازرس ویژه نیز خود را برای ماه مارس آماده می کند تا به خاطر مسائل مربوط به جاسوسی الکترونیکی برای روسیه ، پولشویی و وضعیت خانواده اش، به ترامپ اتهام بزند.

اما سومین شخصیت اصلی معامله ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است که دادستان کل در مسائل مربوط به دریافت رشوه و خیانت در امانت و ایجاد بی اعتمادی و در نتیجه امکان بازداشت وی سه اتهام به وی زده است.

پربیننده ترین خبرها