در واکنش به تصمیم انگلیس؛

حزب الله: کشوری که حامی تروریسم است، حق ندارد ما را متهم به تروریسم کند

حزب الله: کشوری که حامی تروریسم است، حق ندارد ما را متهم به تروریسم کند
جمعه 10 اسفند 1397 - 12:54

جنبش حزب الله در واکنش به قرار گرفتن این حزب در فهرست گروه‌های تروریستی توسط انگلیس تأکید کرد که لندن در اتخاذ این تصمیم، از آمریکا دنباله‌روی کرده است.

العالم - اروپا

«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس ششم اسفند ماه جاری اعلام کرد که دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

جاوید در این مورد ادعا کرد که «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم... به همین جهت، من تصمیم گرفته‌ام که کل گروه را ممنوع کنم».

حزب الله لبنان نیز امروز جمعه 10 اسفند ماه به شدت این تصمیم را رد کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از حزب الله گزارش داد «ما [جنبش] مقاومت در برابر اشغالگر اسرائیلی هستیم و هر کشوری که حامی و تأمین کننده مالی تروریسم است... حق ندارد ما را متهم به تروریسم کند».

حزب الله این تصمیم لندن را فرمانبرداری حقیرانه از دولت آمریکا دانست و تأکید کرد که این کشور وابسته و دنباله‌رو آمریکاست.

این جنبش با بیان اینکه متهم کردن این گروه به تروریسم توسط دولت انگلیستان نمی‌تواند باعث فریب آزادگان جهان شود، تصریح کرد که آزادگان انگلیس خوب می‌دانند که چه کسی تروریسم را در منطقه ایجاد و از آن حمایت کرد و همچنان بر جنایاتش سرپوش می‌گذارد».

فارس

پربیننده ترین خبرها