چتر آمریکایی برسر داعش؛ تحرکات مشکوک در مرز سوریه و عراق

جمعه 10 اسفند 1397 - 17:50

ارتش و بسیج مردمی عراق پس از انتشار اخباری درباره نفوذ عناصر گروه تروریستی وهابی "داعش" به صحرای میان موصل و الانبار با پوشش و حمایت آمریکا، در مرز سوریه در آماده باش کامل هستند.

العالم – عراق

اطلاعات موجود حاکی از فعالیتهای تروریستی در غرب نینوا در بخش بعاج تا ربیعه در مرز سوریه است که با انهدام باندهای تروریستی وهابی همراه بود که هدفشان نفوذ به تلعفر، سنجار و الحضر و حمله به این مناطق بود.

به گفته کارشناسان، این تحرکات به دلیل حضور آمریکا است، حضور آمریکا در مرز سوریه و عراق، فضایی امن را برای تحرکات عناصر تروریستی، فراهم نموده است و این عناصر در صحرای موجود در این منطقه تردد می کنند.

رضوان الاعنزی معاون فرمانده عملیات بسیج مردمی در موصل به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که ورود داعش از سوریه به عراق به دو شکل بوده است، تسلیم نمودن خود به دولت عراق یا نفوذ به خاک عراق تحت حمایت غیرعلنی آمریکا که بسیار خطرناک است.

نگرانی از بازگشت "داعش" به موصل، پس از انشار اخباری درباره عبور دهها مسلح از سوریه به صحرای میان موصل و الانبار، افزایش یافته است.

ابوجعفر الشبکی فرمانده تیپ سوم بسیج مردمی عراق به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که این عناصر وارد عراق شده و در صحرای موصل و الانبار مستقر هستند که به خاطر وسعت صحرای آن پناهگاهی امن برای آنان است.

کارشناسان معتقدند فعالیتهای تروریستی و عملیات اخیر ضد غیرنظامیان، ساخته و پرداخته آمریکا است تا وانمود نماید که امنیت در عراق ناپایدار می باشد.

پربیننده ترین خبرها