محمود عباس هفته آینده به عراق سفر می‌کند

جمعه 10 اسفند 1397 - 16:55

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع دولتی عراق، از سفر قریب‌الوقوع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به این کشور خبر داد.

العالم- فلسطین اشغالی

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته آینده به عراق سفر خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه جمعه (۱۰ اسفند) به نقل از یک منبع در دولت عراق گزارش داد که ابومازن ابتدای هفته آینده (به احتمال زیاد فردا) راهی بغداد، پایتخت عراق خواهد شد و با مقامات این کشور از نزدیک دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این منبع گفته است که سفر عباس به عراق علنی خواهد بود و قرار است او با مقام‌های عراقی دیدار کند. منبع اسپوتنیک در حالی از این سفر احتمالی عباس به عراق خبر داده که رسانه‌های عراقی چنین خبری منتشر نکرده‌اند.

این اولین سفر محمود عباس به عراق است. اخیرا سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیان چرایی عدم سفر وزیر امور خارجه این کشور به لهستان جهت مشارکت در نشست ورشو گفته است که آرمان فلسطین که «یک مسئله مرکزی و اصولی برای عراق است».

نشست ورشو ۱۳ و ۱۴ فوریه به ریاست ایالات متحده آمریکا و میزبانی لهستان برگزار و در آن «تروریسم، افراط‌گرایی، توسعه و استقرار موشک‌ها، تجارت و امنیت دریایی» بررسی شد اما مقامات آمریکایی و متحدان منطقه‌ای آن، ایران را هدف هجمه‌های خود قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها