مشارکت روس ها در تامین امنیت خروج آوارگان از "الرکبان" سوریه

مشارکت روس ها در تامین امنیت خروج آوارگان از
شنبه 11 اسفند 1397 - 18:22

نیروهای روسی و سوری به صورت مشترک، تامین امنیت خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان را بر عهده دارند.

العالم - سوریه

پلیس روسیه اتوبوس‌های پناهجویانی که کمپ الرکبان در منظقه تحت کنترل آمریکا را ترک می‌کنند در مسیر دمشق همراهی می‌کند. نخستین اتوبوس‌ها روز جمعه به مقصد رسیدند.

بنابر گزارش خبرگزاری راشاتودی، «سرگئی سولوماتین» رئیس مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه در این مورد گفت: «امنیت برای پناهجویانی که کمپ را ترک می‌کنند و بیشتر آنها زنان و کودکان هستند با همراهی نظامیان سوری و ارتش سوریه تامین شده است.»

این اتوبوس‌ها وارد کمپ خواهند شد و در فضای ۵۵ کیلومتری اطراف مقر آمریکایی‌هایی در «التنف» مستقر می‌شوند و پناهجویان به دو کریدور انسانی که ماه گذشته مسکو و دمشق آنها را ایجاد کنند منتقل می‌شوند.

سولوماتین گفت که در پی تخلیه این افراد، پناهجویان به شهرهای «الخالدیه»، «الاماره»، «پالمیرا»، «مین»، «القریتین» و نواحی خارج از دمشق، حمص و حلب منتقل می‌شوند تا به صورت موقت در این نواحی مستقر شوند.

وی همچنین گفت که درباره این عملیات میان نیروهای روسی و سوری توافق شده است اما نظامیان آمریکایی تاکنون به درخواست در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

پیشتر «میخائیل مزنتسف» رئیس مرکز ملی مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرده بود که سوریه با هماهنگی روسیه تصمیم گرفته دو گذرگاه انسانی برای خروج آوارگان از اردوگاه الرکبان به اماکن دیگر ایجاد کند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز هفته جاری تأکید کرد، آمریکا مانع خروج آوارگان از الرکبان می‌شود و در حال نقض قانون بین‌الملل است.

گفته می‌شود حدود ۶۰ هزار نفر ساکن اردوگاه الرکبان هستند که در شرایط انسانی بسیار دشوار به سر می‌برند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها